خروج آمریکا از برجام تنها ۲۰۰ هزار بشکه از صادرات نفت ایران را کاهش می‌دهد

تحلیلگران موسسه سی تی گروپ نوشتند که حتی اگر ترامپ در روز ۱۲ می تعلیق تحریم‌ها علیه ایران را تمدید نکند تنها حدود ۲۰۰ هزار بشکه از صادرات روزانه نفت ایران آسیب خواهد دید.
کد خبر: ۲۸۷۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲ - 17April 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، تحلیلگران موسسه سی تی گروپ به دلیل افزایش تقاضا و احتمال اختلال در عرضه نفت از سوی ایران و ونزوئلا، پیش بینی خود از قیمت نفت را در سال جاری و سال آینده افزایش دادند.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، این تحلیلگران پیش بینی خود از قیمت نفت در سال جاری و سال آینده را 5 تا 6 دلار در هر بشکه افزایش داده اند. بر این اساس قیمت متوسط نفت برنت در سال جاری 65 دلار و در سال آینده میلادی 55 دلار خواهد بود. این تحلیلگران گفتند، بهبود تقاضا موجب شده تا پیش بینی خود از قیمت نفت را افزایش دهند.

بر اساس گزارش سیتی گروپ، نوسانات بالا در قیمت نفت به دلیل ریسک های ژئوپلتیک و سیاسی همچنان ادامه خواهد داشت.

سیاست خارجی تهاجمی تر تیم جدید دولت ترامپ و افزایش تنش ها با ایران و کره شمالی می تواند موجب رشد قیمت نفت شود. روابط نه چندان مطلبو غرب و روسیه نیز در حال افزایش جو عدم قطعیت در بازار نفت است.

اما در حالی که نگرانی های ژئوپلتیک در حال افزایش قیمت نفت است، بازار همچنین نگران تاثیرات مفنی احتمالی مواضع تجاری ترامپ بر اقتصاد جهانی و قیمت نفت است.

در این گزارش همچنین خاطر نشان شده که این ریسک وجود دارد که در 12 ماه می، آمریکا از برجام خارج شود. «ریسک متوجه عرضه نفت ایران طیف بسیار وسیعی از احتمالات را در بر می گیرد. حتی اگر ترامپ در روز 12 می تعلیق تحریم ها را تمدید نکند» تنها حدود 200 هزار بشکه از صادرات روزانه نفت ایران آسیب خواهد دید. اما اگر کل توافق هسته ای از هم بپاشد، ممکن است روزانه یک میلیون بشکه از نفت ایران از بازار حذف شود.

در این گزارش همچنین پیش بینی شده که تحرم کامل ونزوئلا از سوی آمریکا ممکن است روزانه 500 هزار بشکه از صادرات ونزوئلا را کاهش دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار