به مناسبت روز ارتش صورت گرفت؛

تجدید میثاق ارتشی‌ها با آرمان‌های امام و شهدا در ارومیه

مراسم تجدید میثاق جمعی از فرماندهان و کارکنان ارتش با آرمان‌های شهدا و امام خمینی (ره)، در گلزار مطهر شهدای ارومیه برگزار شد.
کد خبر: ۲۸۷۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴ - 17April 2018

تجدید میثاق ارتشی‌ها با آرمان‌های امام و شهدا در ارومیهبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ارومیه، در آستانه فرارسیدن روز‌ «ارتش»، مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های والای شهدا و امام خمینی (ره)، امروز (سه‌شنبه) با حضور جمعی از فرماندهان و کارکنان ارتش در گلزار شهدای ارومیه برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم ستاد «جواد باجالانی» فرمانده تیپ ۴۱ متحرک هجومی در این مراسم اظهار داشت: نیرو‌های مسلح ما با پشت سرگذاشتن روز‌های سختی همچون درگیری‌های داخلی اوایل انقلاب و دوران پرافتخار دفاع مقدس و تجربه اندوزی لازم، به اقتدار نظامی کنونی دست یافته‌اند.

وی با اشاره به نام‌گذاری ۲۹ فروردین‌ماه به‌عنوان روز «ارتش جمهوری اسلامی ایران»، افزود: در اوایل انقلاب برخی‌ها به دنبال انحلال ارتش بودند، اما امام خمینی (ره) با دید روشن و آینده‌نگری خود، از ارتش حمایت کرد و حتی ۲۹ فروردین‌ماه را نیز به نام روز «ارتش جمهوری اسلامی» نامگذاری کرد و دستور داد تا در این روز ارتش با تمام ساز و برگ خود بیرون بیاید. با همین پیام امام خمینی (ره) بود که ارتش با ماهیت انقلابی و به‌نام ارتش جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان شناخته شد.

امیر باجالانی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از آن زمان در بیشتر درگیری‌های داخلی با منافقین و همچنین دوران دفاع مقدس حضور مقتدرانه داشت، چنان‌که توانست اعتماد رهبری و ملت را به خوبی پاسخ دهد و از این آزمایش سربلند بیرون آید و شهدای عزیزی را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کند.

فرمانده تیپ ۴۱ متحرک هجومی در ادامه، شهیدان و خانواده‌های معززشان را محترم شمرد و ادای احترام به این عزیزان را وظیفه نیرو‌های مسلح و مردم شهیدپرور دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار