مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران خبر داد

برگزاری بیش از 3600 برنامه فرهنگی رده‌های بسیج در هفته دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: 3 هزار و 650 برنامه فرهنگی رده‌های بسیج همزمان با هفته دفاع مقدس در مازندران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۸۷۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴ - 21September 2014

برگزاری بیش از 3600 برنامه فرهنگی رده‌های بسیج در هفته دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مازندران با تاکید بر اینکه رشادت و ایثارگریهای رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس باید به نسل جدید جامعه منتقل شود، گفت: ناگفتههای جنگ آن قدر زیاد است که باید به نسل نو جامعه انتقال داده شود.

وی یادآور شد: ایستادگی دیروز رزمندگان و مردم جامعه اسلامی سبب شد تا دشمن به خود اجازه ندهد حمله نظامی به کشور ما داشته باشد.

سردار ملکی ادامه داد: تفکر و اندیشههای نظام اسلامی سبب شد تا حزبالله کمر صهیونیستها را در جنگهای متوالی بشکند.

وی با اشاره به اینکه فضا برای حمله داعش در کشور ما وجود ندارد، تصریح کرد: تمامی مرزهای کشور با هوشیاری نیروهای مسلح محافظت میشود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران شعار امسال هفته دفاع مقدس را «ایستادگی دیروز، عزت امروز و تعالی فردا» عنوان کرد و با بیان اینکه هفته دفاع مقدس از 31 شهریور ماه سالجاری به مدت یک هفته تا ششم مهرماه ادامه دارد، افزود: نخستین روز هفته دفاع مقدس با عنوان رزمندگان، نیروهای مسلح، صلابت و اقتدار نامگذاری شد.

وی با اشاره به اینکه سربازان، جوانان، علم و فناوری عنوان دومین روز هفته دفاع مقدس است، ادامه داد: تقارن هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس سبب شد تا برنامههای فرهنگی گستردهای از سوی آموزش و پرورش و سایر نهادهای فرهنگی در استان برگزار شود.

سردار ملکی عنوان سومین روز از هفته دفاع مقدس را دفاع همه جانبه، بصیرت، مدیریت جهادی عنوان کرد  و گفت: چهارمین روز از هفته دفاع مقدس به منظور تجلیل از اسوههای مقاومت با عنوان شهیدان، ایثارگران، زنان و اسوههای مقاومت و ایثار نامگذاری شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مازندران ولایت، فرهنگ اسلامی، خانواده، معنویت و سلامت را عنوان پنجمین روز از هفته دفاع مقدس در استان دانست و یادآور شد: ششمین روز از هفته دفاع مقدس با عنوان نکوداشت فرماندهان، جهادگران و پیشکسوتان نامگذاری شد که در این ایام این اقشار در همایش فرهنگی استانی و شهرستانی مورد تجلیل قرار میگیرند.

وی عنوان آخرین و هفتمین روز از هفته دفاع مقدس را روز عزت و پایداری، وحدت ملی و استکبار ستیزی دانست و گفت: برابر ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح ستاد هفته دفاع مقدس در استانداری مازندران، 11 کمیته و 22 ستاد شهرستانی با ریاست معاون سیاسی استانداری تشکیل شد.

وی شاخص برنامههای هفته دفاع مقدس امسال در مازندران را برگزاری مراسم رژه، صبحگاه مشترک، یادواره شهدا، همایشهای مختلف فرهنگی و ورزشی، غبارروبی مزار شهدا، دیدار و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران، سخنرانی راویان شهدا در مدارس، دانشگاه و پیش از خطبه نماز جمعه، افتتاح برخی از پروژههای عمرانی در استان دانست و گفت: امسال 3 هزار و 650 برنامه فرهنگی به مناسبت هفته دفاع مقدس در مازندران برگزار میشود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران از برگزاری همایش یکهزار نفری فرماندهان و پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس در پنجم مهرماه سالجاری در استان خبر داد و گفت: در هفته دفاع مقدس با همکاری کمیته ایثارگران از کتابی با موضوع مصدومان شیمیایی رونمایی میشود.

سردار ملکی با اعلام اینکه امسال مسئولیت رژه هفته دفاع مقدس به عهده ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان است، تصریح کرد: مقرر شد مراسم رژه در میدان شهید قاسمی مرکز مازندران برگزار شود.

وی از برگزاری همایش یکهزار نفری فرماندهان و پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس در سالن همایشهای متل بانک ملی بابلسر در پنجم مهرماه سالجاری خبر داد و گفت: در این مراسم از سردار کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی برای سخنرانی دعوت شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران برگزاری یادوارههای شهدا در هفته دفاع مقدس را از برنامههای محوری و فرهنگی دانست و ادامه داد: مازندران در اجرای یادواره شهدا رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داد.

وی از برگزاری برنامههای فرهنگی به منظور مقابله با جنگ نرم در هفته دفاع مقدس در مازندران خبر داد و گفت: 50 برنامه ویژه کرسی آزاداندیشی و فرهنگی با همکاری بسیج دانشجویان در دانشگاهها برگزار میشود.

سردارملکی با بیان اینکه صنوف مختلف در هفته دفاع مقدس برنامههای فرهنگی اجرا میکنند، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش 300 برنامه فرهنگی را در هفته دفاع مقدس همزمان با بازگشایی مدارس تدارک دیده است.

وی پیشرفت فیزیکی پارک موزه دفاع مقدس مازندران را بیش از 20 درصد دانست و گفت: محدودیت منابع مالی سبب شد تا در پیشرفت فیزیکی باغ موزه دفاع مقدس توفیق چندانی نداشته باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه 75 هکتار از اراضی رودخانه تجن برای باغ موزه دفاع مقدس در نظر گرفته شده است، افزود: مازندران در گذر تاریخ، نقش استان در دفاع مقدس، نمایش عملیات والفجر8، طراحی فاو بر روی رودخانه تجن، از فعالیتهای ویژه پارک موزه دفاع مقدس در مرکز مازندران است.

وی برآورد اولیه اعتبار ساماندهی رودخانه و طرح توسعهای پارک موزه دفاع مقدس را 220 میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: امسال با تعیین 6 میلیارد تومان اعتبار بیشترین بودجه عمرانی استان به باغ موزه دفاع مقدس اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات استانی برای به سرانجام رساندن باغ موزه دفاع مقدس مازندران کفایت نمیکند، خاطرنشان کرد: تلاش ما اخذ بودجه ملی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران با اعلام اینکه در اجرای طرح فاو دو اسکله طراحی شده است، گفت: در هفته دفاع مقدس از سوی بسیج سازندگی استان کلنگ اسکله دوم و فضای آمفیتئاتر روباز در محل باغ موزه دفاع مقدس زده میشود.

وی جشنواره خاطره نویسی رزمندگان حماسه جنگل را از دیگر برنامههای اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران دانست و یادآور شد: هدف ما جمعآوری خاطرات رزمندگان استانهای شمالی است تا در بهمن ماه امسال جشنواره ملی در شهرستان آمل برگزار شود.

سردارملکی افزود: با جمعآوری خاطرات رزمندگان حماسه جنگل از چهار کتاب «حماسه جنگل» هم رونمایی میشود.

وی خاطرنشان کرد: برای تدوین کتاب نقش مازندران در دفاع مقدس که در 100 جلد کتاب و 20 عنوان طراحی شده است 300 میلیون تومان اعتبار اولیه در نظر گرفته شده است.

ملکی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 25 هزار آثار حجمی در پارک موزه دفاع مقدس مازندران جمعآوری شده است، گفت: تاکنون بیش از 80 هزار سند مربوط به دفاع مقدس جمعآوری شده است.

وی افزود: بخشی از پارک موزه دفاع مقدس مازندران برای تاریخ تشییع طراحی شده است با وجود بیش از 13 هزار قطعه میراث فرهنگی هنوز از سوی میراث فرهنگی استان اقدامی نشده.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران با تاکید براینکه دفاع مقدس و جشنوارههای فرهنگی در این باره باید مردمی شود، تصریح کرد: مقرر شد در هفته دفاع مقدس تندیسهای شهدا در سطح شهر نصب شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار