نوری در گفت‌وگو با دفاع پرس:

بیانیه اتحادیه عرب اثبات خوش‌خدمتی به متجاوزان غربی بود

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به صدور بیانیه ضد ایرانی از سوی اتحادیه عرب گفت: اتحادیه عرب با اتخاذ چنین مواضعی، زمینه را برای برانگیخته شدن فتنه‌ها و درگیری‌های طائفه‌ای و مذهبی در منطقه فراهم می‌کند، درگیری‌هایی که تنها به نفع رژیم صهیونیستی است.
کد خبر: ۲۸۷۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷ - 17April 2018

بیانیه اتحادیه عرب خوش خدمتی به غرب بود«سید راضی نوری» نماینده مردم شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، صدور بیانیه ضد ایرانی اتحادیه عرب را دلیل اثبات خوش خدمتی کشورهای مرتجع منطقه به آمریکا و متحدانش عنوان کرد و اظهار داشت: جای تامل دارد کشورهایی که در عرصه‌های بین‌المللی از دموکراسی دَم می‌زنند و خود را حامی مبارزه با تروریسم در منطقه معرفی می‌کنند، با صدور بیانیه‌ای پوچ اقدام به پشتیبانی از تروریسم کرده‌اند؛ لذا در این بیانیه نه‌تنها اشاره‌ای به مبارزه با تروریست‌ها نشده، بلکه تمام توجه دست‌اندرکاران عربی به محکوم کردم اقدامات کشورهایی است که در راستای مبارزه با گروه‌های تروریستی گام برمی‌دارند.

وی نقش جمهوری اسلامی ایران در ریشه‌کن کردن تروریست‌ها در عراق و سوریه را علت اصلی تشدید دشمنی کشورهای عربی وابسته به استکبار غرب دانست و افزود: کسانی که علیه ایران در جوامع بین‌المللی اقدام و بیانیه صادر می‌کنند، می‌دانند که اگر حمایت‌های ما از ملت‌های منطقه نبود، تاکنون منطقه جولانگاه تکفیری‌ها بود.

نوری خاطرنشان کرد: تلاش برای ایجاد امنیت، عدالت و آزادی‌خواهی کشورهای عضو منطقه و به ویژه عراق و سوریه از سوی ایران، کشور ما را به جایگاهی از عزت و محبوبیت در میان کشورهای اسلامی رسانده که تصمیماتی که در راه مبارزه با تروریست‌ها از سوی ما اتخاذ می‌شود، مورد استقبال آن‌ها قرار می‌گیرد که این موضوع باعث بروز خشم دشمنان علیه ایران شده است.

نماینده مردم شهرستان شوش با بیان اینکه در بیانیه نشست اتحادیه عرب اشاره‌ای به تجاوزات دشمن صهیونیستی در فلسطین نشده است، تصریح کرد: اینکه اتحادیه عرب کوشیده است تا کشورهای حامی مقاومت را علت ایجاد تنش و درگیری در منطقه معرفی کند و از طرف دیگر در برابر رژیم اشغالگر کم‌ترین واکنشی نداشته باشند، به این معنی است که آن‌ها می‌خواهند فتنه‌ای جدید در خاورمیانه راه‌اندازی کنند.

نوری تروریستی قلمداد کردن حزب الله لبنان از سوی کشورهای عربی را محکوم و خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای خدمت به دشمن صهیونیستی است. اتحادیه عرب با اتخاذ چنین مواضعی، زمینه را برای برانگیخته شدن فتنه‌ها و درگیری‌های طائفه‌ای و مذهبی در منطقه فراهم می‌کند، درگیری‌هایی که تنها به نفع رژیم صهیونیستی است.

به گزارش دفاع پرس، وزرای خارجه اتحادیه عرب در بیست و‌ نهمین نشست مقدماتی اجلاس سران عرب که در منطقه الظهران عربستان برگزار شد، بیانیه‏‌ای را در خصوص تحولات منطقه از جمله سوریه صادر کردند.

وزرای خارجه اتحادیه عرب در بیانیه پایانی خود، مخالفت خود را با عملیاتی که نیروهای ترکیه در منطقه عفرین در شمال سوریه انجام می‌دهند، مخالفت کرده و آن را تلاش کنونی برای دستیابی به راه حل‎های سیاسی بحران سوریه خواندند.

در این بیانیه همچنین «عملیات نظامی سنگین» در غوطه شرقی چند روز بعد از حملات شیمیایی در دوما که دولت سوریه به انجام آن متهم شده است، محکوم شده است.

وزرای خارجه با متهم کردن ایران به دخالت در امور کشورهای عربی با این توجیه که ایران از دولت سوریه و «حوثی‌‏ها» یمن حمایت می‏‌کند، هرگونه «دخالت ایرانی» در امور کشورهای عربی را نیز محکوم کردند.

وزاری خارجه در ادامه بیانیه به تحولات فلسطین اشاره و اعلام کردند که «قدس شرقی» پایتخت فلسطین است و انتقال سفارت آمریکا در تل‌آویو به قدس «باطل» و «نقض قوانین بین المللی و سازمان ملل است.»

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار