آیت‌الله علم­‌الهدی:

جریان چپ و التقاطی‌ها به‌دنبال انحلال ارتش بودند/ امام خمینی با قدرت مقابل توطئه انحلال ارتش ایستاد

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: علی‌رغم اینکه کسی فکر نمی‌کرد امام خمینی (ره) با شعار انحلال ارتش مخالف باشند، اما ایشان با همه قدرت در مقابل این توطئه ایستادند.
کد خبر: ۲۸۷۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴ - 17April 2018

جریان چپ و التقاطی‌ها به‌دنبال انحلال ارتش بودند/ امام خمینی با قدرت مقابل توطئه انحلال ارتش ایستادبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، در آستانه ۲۹ فروردین‌ماه مصادف با روز «ارتش جمهوری اسلامی ایران»، فرماندهان ارشد ارتش مستقر در مشهد به همراه جمعی از کارکنان یگان­‌های تحت امر خود، پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) با آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد دیدار کردند.

آیت‌الله علم­‌الهدی در این دیدار، با گرامی‌داشت روز «ارتش»، اظهار داشت: ما در جریان انقلاب اسلامی مناسبت­‌هایی را داریم که به ما نقطه‌های عطف انقلاب را یادآور می­‌شوند. عظمت رهبری امام راحل و هدایت­‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی به ما گوش زد می­‌کند و همه این‌ها راهبردی مهم در جهت مسئولیت­‌سازی برای ما در مسیر تداوم انقلاب اسلامی است.

وی افزود: ۲۹ فروردین‌ماه در کشور ما یک جریان است، جریانی که همانند آئینه، صورتی شفاف از ماهیت رهبری امام خمینی (ره) و عمق اندیشه ایشان را به ما نشان می‌دهد. امام راحل در ۲۹ فروردین‌ماه سال ۱۳۵۸ توطئه­ ریشه‌­ای را که از دیر زمان برای کشور ما برنامه‌ریزی شده بود را ساقط کرد و نقشه دشمن نقش بر آب شد.

امام جمعه مشهد گفت: از زمانی که استکبار بر کشور ما مسلط شد، با مدیریت بر مراکز نظامی به دنبال آن بودند که هیچ ارتباطی بین مردم و ارتش و ارتش و مردم وجود نداشته باشد و این ۲ مجموعه را در مقابل یکدیگر قرار بدهند.

علم‌­الهدی ادامه داد: در دوران ۲۵ ساله تسلط مستشاران آمریکایی، دولت ایالات متحده آمریکا سعی داشت که یک نیروی دفاعی برای حفظ منافع خود سازماندهی کند. از طرفی هم نیرو‌های ارتش که تحت امر آمریکا هستند، آماده مقابله با جریانات ضد‌آمریکایی در داخل کشور باشند، در این مدت نیرو‌های آمریکایی این کشور را تملک کردند و منابع طبیعی و جریان‌های مردمی و انسانی را به خدمت گرفتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ۴۰ هزار مستشار آمریکایی در حوزه­‌های مختلف که عمده آن‌ها مستشاران نظامی بودند، پست­‌های مدیریتی را تحت کنترل گرفتند و حاکمیت بر ارتش را جزو مأموریت­‌های اصلی خود می‌دانستند، به نحوی که یک پایگاه دفاعی و نظامی به عنوان ضامن اجرای­‌شان در منطقه خاورمیانه، در ایران تأسیس کردند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: اولین اقدام آمریکا برای اجرای سیاست­‌های دفاعی خود در ایران این بود که نیرو‌های نظامی را رو در روی مردم قرار داد. برای مثال باید به واقعه ۱۵ خرداد اشاره کنمی. این حرکت دینی و مردمی، علی‌الظاهر باید با اقدامات پلیسی سرکوب می‌شد، در حالی که ارتش در مقابل مردم قرار گرفت. این یک توطئه آمریکایی بود تا با قرار دادن ارتش در مقابل مردم و ایجاد یک تقابل، منافع استکبار در ایران حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ابراز داشت: در جریان پیروزی انقلاب اسلامی حرکت‌های درونی ارتش که جلوه بیرونی نداشت، عاملی برای پیروزی انقلاب اسلامی شد. ورود حضرت امام خمینی (ره) به ایران و بیعت همافران در ۱۹ بهمن‌ماه با بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، این حقیقت را برای آمریکایی­‌ها روشن کرد که این ارتش، نیرویی نیست که در جهت منافع آن‌ها حرکت کند، لذا با پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال از بین بردن ارتش بودند. آمریکایی­‌ها برای انجام این کار، با استفاده از جریان چپ و التقاطی به عنوان دست­ نشاند­های خود، شعار انحلال ارتش را سر دادند.

وی تأکید کرد: علی‌رغم اینکه کسی فکر نمی‌کرد امام خمینی (ره) با شعار انحلال ارتش مخالف باشند، اما ایشان با همه قدرت در مقابل این توطئه ایستادند. آن روز که امام خمینی (ره) فرمان حفظ ارتش را صادر فرمودند، در مخیله هیچ کس تصویری از ارتش امروز به‌عنوان یکی از ارکان معتمد نظام مقدس جمهوری اسلامی که مأموریت دفع تجاوز دشمنان را در لحظه تهدید دارد وجود نداشت.

علم‌­الهدی گفت: انقلاب اسلامی در ایران رخ داد، اما انقلاب اصلی در ارتش صورت گرفت و به حول و قوه الهی امروز شاهد پیشرفت‌­های چشم‌گیر ارتش به عنوان یک نیروی بصیر هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قدرت، توسعه و پیشرفت نظامی ایران اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز تحت رهبری ولی فقیه در مسیر رشد جریان مدیریت دفاعی کشور قرار داشته است. امروز مدیریت دفاعی ما در اوج قدرت و اقتدار قرار دارد و این به برکت رهبری امام راحل و هدایت­‌های روشنگرانه و تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب است. اگر در همه حوزه‌های مدیریتی فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار‌ها قرار دهیم، بسیاری از مشکلات امروز جامعه حل خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار