اولین جلسه ستاد نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس تشکیل شد

اولین جلسه ستاد نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس با حضور پیشکسوتان خراسان شمالی در دوران دفاع مقدس تشکیل شد.
کد خبر: ۲۸۷۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸ - 17April 2018

اولین جلسه ستاد نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس تشکیل شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بجنورد، سرهنگ «احیاءمحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی در اولین جلسه ستاد نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس گفت: این جلسه با هدف برگزاری مراسم های تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دوران دفاع مقدس طی سال برپا شده است.

وی بیان کرد: تداوم انقلاب اسلامی و پیشرفت هایی که تاکنون حاصل شده است قطعا از آثار و برکات دوران دفاع مقدس و کسانی که در حال حاضر به عنوان پیشکسوتان دفاع مقدس شناخته می شوند، بوده است.

امیری گفت: دستور العملی از سوی سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به نیروهای لشکری و کشوری به منظور تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس ابلاغ شده است تا بتوان از همه کسانی که در دوران دفاع مقدس ایثارگری کردند تجلیل به عمل آورد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی در خصوص سیاست اجرایی این دستورالعمل بیان کرد: طبق این دستورالعمل باید به یافته های علمی و فرهنگی پیشکسوتان دفاع مقدس توجه ویژه ای شود و روحیه دفاعی آنان را در نسل های آینده تقویت کرد.

وی افزود: ساختار تشکل پیشکسوتان به این صورت است که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به عنوان متولی با عضویت نمایندگان نیروهای لشکری و کشوری بوده و این بنیاد نظارت بر ستاد نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس را دارد.

امیری با اشاره به اینکه دستورالعمل ستاد نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس به استانداری هم ارسال شده است، گفت: اعضای ستاد نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس شامل ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نیروی انتظامی، وزارت جهاد، اداره کل بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، راه و شهرسازی، دانشگاه ها، شرکت نفت، سازمان صداوسیما، بسیج مستضعفین، بنیاد شهید و بنیاد حفظ آثار است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی اظهار کرد: طبق این دستورالعمل پیشکسوتان سطح بندی می شوند که سطح اول شامل جایگاه فرماندهی تیپ بالا، سطح دوم شامل رده فرمانده گردان به بالا و سطح سوم شما همه پیشکسوتان نیروهای لشکری و کشوری است.

وی خاطرنشان کرد: از پیشکسوتان دفاع مقدس راویانی تربیت می کنیم که در مراسمات و مناسبت های طی سال از وجود این عزیزان استفاده کنیم به عنوان مثال در مراسم سوم خرداد بنا داریم از وجود راویان در مدارس، دانشگاه ها، ادارات و مساجد بهره ببریم.

«وحید کریمی» مدیر تشکل های مردم نهاد و پیشکسوتان اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: بنا داریم بانک اطلاعات رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس را در استان ایجاد کنیم و در همین راستا جلساتی را با استاندار به عنوان ریاست ستاد نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس خراسان شمالی خواهیم داشت که بتوانیم یک بودجه استانی برای تداوم استمرار این برنامه داشته باشیم.

وی بیان کرد: طبق دستورالعمل نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس آیین نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس در سه سطح به دبیری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ها و همکاری تمامی اعضای ستاد مراسم به صورت 6 ماه یکبار و میزبانی اعضای ستاد یعنی میزبانی هر برنامه یکی از اعضا به صورت دوره ای برگزار می شود.

کریمی افزود: همچنین سازمان صداوسیمای خراسان شمالی همکاری شایسته در جهت پوشش مراسمات و انعکاس آن در تمامی شبکه های سیما را داشته باشند و کلیه رده های نیروهای مسلح و وزارت خانه ها با اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همکاری لازم را بعمل آورند.

مدیر تشکل های مردم نهاد و پیشکسوتان اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی در پایان از حاضران در جلسه خواستار همکاری در بحث جمع آوری و ایجاد بانک اطلاعات رزمندگان دفاع مقدس را داشت.

گفتنی است در این جلسه هر یک از حاضران در جلسه به بیان نظرات خود در خصوص هر چه بهتر شدن برنامه ها و مراسمات پیشکسوتان ارائه کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها