بهانه‌تراشی پاریس برای احتمال عدم تایید ادعای حمله شیمیایی به دوما

وزارت خارجه فرانسه در ادامه اتهام‌زنی‌های غرب درباره حمله شیمیایی در دوما، مدعی شده که مسکو و دمشق مانع از دسترسی بازرسان سازمان منع سلاح‌های شیمیایی به محل ادعایی حمله شیمیایی شده‌اند.
کد خبر: ۲۸۷۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹ - 17April 2018

بهانه‌تراشی پاریس برای احتمال عدم تایید ادعای حمله شیمیایی به دوما؛ شاید شواهد ناپدید شده باشندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، در حالی که دولت سوریه بارها آمادگی خود را برای همکاری با تیم حقیقت یاب سازمان منع سلاح‌های شیمیایی اعلام کرده، فضاسازی‌های آمریکا، فرانسه و انگلیس درباره حمله ادعایی شیمیایی در «دوما» ادامه دارد.

در ادامه این اتهام‌زنی، وزارت خارجه فرانسه روز سه شنبه مدعی شد که «بسیار محتمل» است، مدارک و شواهد از مکانی که در دوما حمله شیمیایی انجام شده، «ناپدید» شده باشد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بیانیه امروز سه شنبه این وزارتخانه همچنین ادعا کرد که «تا به امروز، روسیه و سوریه هنوز اجازه دسترسی به بازرسان (سازمان منع سلاح‌های شیمیایی) نداده‌اند».

وزارت خارجه فرانسه افزود: «خیلی محتمل است که مدارک و عناصر ضروری از این مکان در حال مفقود شدن باشد».

اتهام‌زنی‌ها علیه سوریه و روسیه درباره حمله ادعایی شیمیایی در «دوما»، با اظهارات اخیر سفیر آمریکا در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی وارد فاز جدیدی شده بود.

«کنت وارد» ادعا کرد که روسیه احتمالاً از محل حمله شیمیایی دوما بازدید کرده و در آن دستکاری‌هایی صورت داده است.

اتهام زنی این مقام آمریکایی علیه مسکو با واکنش وزیر خارجه روسیه مواجه شد. «سرگئی لاوروف» ضمن رد این ادعا گفت: «می‌توانم تضمین دهم که روسیه دستکاری در این محل نکرده است.»

مسکو پیش از این اعلام کرده بود که هیچ مدرکی دال بر حمله شیمیایی به دوما وجود ندارد. هفته گذشته دولت سوریه رأسا از سازمان منع تسلیحات شیمیایی درخواست یک تیم حقیقت‌یاب به این شهر اعزام کند. 

ادعای ناپدید شدن مدارک حمله شیمیایی به دوما در حالی مطرح می‌شود که فرانسه به همراه آمریکا و انگلستان این هفته پیش از هرگونه تحقیق و بررسی، همزمان در نقش قاضی و مجری حکم ظاهر شدند و بدون دریافت تاییدیه از شورای امنیت سازمان ملل و سازمان منع تسلیحات شیمیایی، مناطقی در سوریه را هدف حمله قرار دادند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار