مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران خبر داد؛

تدوین و چاپ 11 عنوان کتاب با موضوع ارتش در مازندران

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: تاکنون 9 عنوان کتاب خاطرات در حوزه ارتش چاپ شده و 2 عنوان نیز در فرایند تدوین و چاپ قرار دارد.
کد خبر: ۲۸۷۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶ - 17April 2018
تدوین و چاپ 11 عنوان کتاب با موضوع ارتش در مازندران//// با سلام و عرض خسته نباشید شرمنده کد خبر: ۲۸۷۱۱۲ تیترش نقطه گذاشته شده ممنون میشم اصلاح بفرماییدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ظهر امروز در همایش فرماندهان، امیران و پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش که در باشگاه برق منطقه‌ای مازندران برگزار شد، با تبریک فرارسیدن 29 فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی، اظهار داشت: این همایش یه بهانه بزرگداشت این روز و جهت تکریم، ایجاد اخوت و همدلی در میان فرماندهان، امیران و پیشکسوتان دفاع مقدس در ارتش برگزار شد.
 
وی افزود: این مراسم با مشارکت سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، کانون بازنشستگان سپاه  و بسیج، پیشکسوتان سپاه و با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران برگزار شد.
 
وی تقدیر از نویسندگان اهل قلم مازندرانی که به نقش ارتش در دفاع مقدس پرداختند را یکی از برنامه های این مراسم عنوان کرد و افزود: یکی از مأموریت های این اداره کل جمع آوری و ثبت خاطرات رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس است که بخشی از آن مربوط به خاطرات ارتش است.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه تاکنون تعداد محدودی از خاطرات جنگ پیشکسوتان را جمع‌آوری کردیم، اضافه کرد:  ما بیش از 7 هزار پیشکسوت در استان داریم  که هنوز به بسیاری از آثار و خاطرات آنها دست پیدا نکردیم، لذا پس از شناسایی پیشکسوتان ان شاء الله برای جمع آوری  خاطرات آنها اقدام لازم صورت خواهد گرفت.
 
وی اظهار کرد: یکی از دغدغه های ما چاپ کتاب عملکرد عملیاتی لشکر30 بود که توسط سرهنگ «عباس حسن نیا» تدوین شد و امروز رونمایی می شود.
 
وی تعداد شهدای ارتش در مازندران را 2 هزار و 850 شهید اعلام کرد و گفت: این شهدا از افتخارات مازندران محسوب می‌شوند، و باید قدر این شهدا را دانسته و برای گرامی داشت یاد و خاطره آنها یادواره برگزار کنیم.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اضافه کرد: تاکنون 9 جلد کتاب خاطرات در حوزه ارتش تدوین و چاپ شده و  2 عنوان دیگر نیز در فرایند ندوین و چاپ قرار دارد.
 
ملکی یادآور شد: هزار و 632 آزاده و 2 هزار و 550 جانباز در استان داریم که ان شاء الله در یک کار مشترک خاطرات آنها نیز جمع‌آوری خواهد شد.
 
وی با تأکید بر اینکه دلاورمردان این سرزمین که در دوره دفاع مقدس حماسه‌آفریدند باید به همه معرفی شوند، خاطرنشان کرد: یادواره شهید شیرودی را در 13 اردیبهشت ماه در پیش رو داریم که معرفی این شهدا ضرورت دارد.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران تصریح کرد: در بخش مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس اقدامات خوبی انجام گرفته و فاز یک افتتاح شد که در آینده نزدیک بخش محتوایی آن نیز افتتاح و جهت بازدید مردم مهیا می‌شود.
 
وی افزود: باید همه با هم پشت ولایت فقیه باشیم و با عشق به خدا، ولایت و قرآن از کشور دفاع کنیم و نیروهای رزمنده باید همچنان پاینده باشند و در تاریخ این حماسه را ثبت کنیم.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها