امروز سکولاریزم اجتماعی تهدیدکننده جامعه ماست

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز نیازمند صیانت از حوزه‌های علمیه در برابر اندیشه سکولاریزم اجتماعی هستیم.
کد خبر: ۲۸۷۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹ - 17April 2018

امروز سکولاریزم اجتماعی تهدید کننده جامعه ماستبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در مراسم عمامه گذاری طلاب دانشگاه علوم اسلامی رضوی اظهار داشت: روحانی باید فاضل، برخوردار از علم صائب و عمل صالح و تأثیرگذار در عرصه‌های اجتماعی، معرفت افزایی، بصیرت آفرینی و گره گشایی از جامعه به ویژه در مسائل دینی و تبلیغی باشد.

وی افزود: روحانیت باید در عرصه‌های دانش و دانش افزایی، تبلیغ و رساندن پیام دین و اجرای دین تلاش و فعالیت کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد:  در زمینه فقه اجتهادی از گذشته تاکنون تلاش‌های زیادی صورت گرفته، اما امروز نیازمند کار اجتهادی و اجتهاد تمدن ساز هستیم، امروز سؤالات و پیچیدگی‌های زیادی در جامعه وجود دارد که نیازمند پاسخ است.

وی با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه ما علاوه بر آنچه در گذشته انجام می‌شده نیاز به کار و تلاش مضاعف دارد تا برای نیاز‌های امروز امت اسلامی پاسخ بیابد، گفت: امروز نیازمند صیانت از حوزه‌های علمیه در برابر اندیشه‌های نادرست سکولاریزم اجتماعی هستیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز طبق همه آمار‌ها جوانان به ویژه در مغرب زمینه گرایش به معنویت و شناخت اسلام دارند، بنابراین رساندن پیام اسلام به جامعه بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: همواره استکبار در مقابل کسانی که امر به خوبی‌ها و نهی از زشتی‌ها کنند صف آرایی می‌کنند و در مقابل دینی که می‌تواند نجات بخش زندگی بشریت، ضد استکبار، ضد ظلم و از نابود کننده افکار باطل باشد، می‌ایستند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به بایکوت خبری بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های جهان، عنوان کرد: رسانه‌های استکباری با هماهنگی یکدیگر سال‌هاست که بیانات رهبر معظم انقلاب را بایکوت می‌کنند، دستورالعمل آن‌ها این است که اجازه انتقال سخنان روشنگرانه را در جهان ندهند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: مقام معظم رهبری «فهم شجاعانه» را در فتنه ۸۸ وارد ادبیات سیاسی ما کردند؛ اینکه انسان شجاعانه بفهمد و تحت تأثیر القاعات قرار نگیرد و مطابق با این شناخت سمت‌گیری کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه مبلغان برای تبلیغ دین و شناساندن حقیقت و معارف الهی باید فقط از خداوند خشیت داشته باشد، افزود: امروز آنچه حوزه‌ها، دانشگاه‌ها و محیط دینی ما را تهدید می‌کند، سکولاریزم الحادی و معنوی نیست، چون دانشگاه‌های ما مبتنی بر نگاه توحیدی و اوج معنویت برای انسان است.

وی اضافه کرد: امروز سکولاریزم اجتماعی تهدید کننده جامعه ماست؛ نگاه به دین به عنوان عملی فردی و حوزه علمیه‌ای که به انقلاب کاری نداشته باشد، تهدید کننده است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه طلاب و دانشجویان باید مطالبه‌گران عدالت خواهی و حق طلبی در جامعه باشند، بیان کرد: حوزه علمیه و دانشگاه ما مجموعه‌ای از روشنفکرانی است که قبل از دیگران می‌بینند، می‌فهمند و هشدار می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ادامه داد: روشنفکر کسی نیست که ادعا بینش روشن داشته و دلداده غرب باشد و بدون نگاه به فرهنگ و تمدن اصیل کشورش فرهنگ غربی را ترویج کند. به تعبیر مقام معظم رهبری، که پیش از انقلاب این جریان را می‌شناختند، جریان روشنفکری ما ناسالم متولد شد؛ به این معنا که به جای اینکه نگاهش به دین و ارزش‌های دینی و داشته‌های فرهنگ غنی دینی باشد، به دست مغرب زمین است تا آن‌ها در کشور ما گره گشایی کنند.

وی جریان روشنفکری در کشور‌های اسلامی را ضد غرب، مبتنی بر فرهنگ و داشته‌های دینی دانست و گفت: آنچه رهبر معظم انقلاب به همه ما هشدار می‌دهند، اندیشه و عمل انقلابی در موضوعات گوناگون است و تنها راه برون رفت ما از مشکلات اجرایی، قانونی و قضایی نگاه انقلابی، جهادی و اثربخش است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه دانشگاه علوم اسلامی رضوی باید علاوه بر داشتن محاسن دانشگاه‌های کشور، دارای نگاه و بالندگی حوزه باشد، افزود: فرهیختگان و اندیشمندان در این مجموعه باید برای رشد و بالندگی دانشگاه در محضر عالم آل محمد (ص) به طرف تخصصی کردن دانشگاه و افزایش کمی و کیفی آن گام بردارند؛ دانشگاه شما می‌تواند بنیه علمی آستان قدس را تقویت کند.

منبع: صدا و سیما

نظر شما
پربیننده ها