حجت‌الاسلام عالی:

فرهنگ غرب لذت انسان را مقدم بر خشنودی خداوند می‌داند/ حتی ظاهر قرآن هم در زندگی ما وارد نشده

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه در فرهنگ غرب سود و لذت انسان مهم بوده و خشنودی خداوند هیچ اهمیتی ندارد، گفت: هر نوع ارتباط با قرآن کریم، یک نوع شفاعت و دستگیری را به‌ همراه دارد.
کد خبر: ۲۸۷۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۶ - 17April 2018

فرهنگ غرب لذت انسان را مقدم بر خشنودی خداوند می‌داند/حتی ظاهر قرآن هم در زندگی ما وارد نشدهبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «مسعود عالی» کارشناس مسائل مذهبی عصر امروز سه‌شنبه در محفل قرآنی استقبال از سی‌ و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در مصلی تهران اظهار داشت: نزول نخست قرآن در شب مبعث بود که باید گفت مبعث تجلی اعظم است.

وی با بیان اینکه حتی ظاهر قرآن کریم هم در زندگی ما وارد نشده است، تصریح کرد: خدا محور قرآن است؛ اگر کسی با کلام‌الله مجید انس بگیرد، خداوند در زندگی‌اش وارد می‌شود.

این کارشناس مسائل مذهبی گفت: اگر به کتب تحریف شده ‌آسمانی مثل تورات، انجیل و ...مراجعه کنید، محور قرار نداشتن خداوند متعال کاملا معلوم بوده و انسان بر خدا غالب است.

این کارشناس مسائل دینی ادامه داد: در فرهنگ غرب که به همان کتب تحریف شده عمل نمی‌شود، سود و لذت انسان مهم بوده و خشنودی خداوند هیچ اهمیتی ندارد در حالیکه در قرآن خداوند متعال همه کاره است.

وی با اشاره به اینکه هر نوع ارتباط با قرآن کریم، یک نوع شفاعت و دستگیری را به‌ همراه دارد، تاکید کرد: شفاعت شافعان از همین دنیا شروع می‌شود یعنی ما باید در این دنیا دستمان را به دست قرآن کریم دهیم تا در آن دنیا دستگیرمان باشد.

این کارشناس مسائل مذهبی افزود: همراه داشتن قرآن کریم، نگاه به آیات کلام‌الله مجید، خواندن و حفظ قرآن و فهم و عمل به آیات این کتاب آسمانی یک نوع دستگیری و شفاعت را نصیبمان می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه اگر کسی با قرآن مانوس شود، وسعت وقت برای کارهایش پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: در بین علمای شیعه خواجه نصیرالدین طوسی معروف به استادالبشر که با وارد شدن به دربار مغولان، موجبات شیعه شدن آنها را فراهم کرد، روزانه ۱۵ جزء از قرآن کریم را می‌خواند.

در این مراسم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف، جامعه قرآنی و اقشار مختلف مردم برگزارشد، جعفر فردی قاری بین المللی قرآن، صابر خراسانی شاعر و مدیحه سرای اهل بیت و گروه همخوانی محمد رسول الله به اجرای برنامه پرداختند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها