رژیم صهیونیستی چگونه رؤیای هسته‌ای شدن مصر را از بین برد؟

سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی «موساد» در طول چند دهه، سیاست ثابتی را در پیش گرفت که مبتنی بر ترور سرشناس‌ترین دانشمندان عرب و مصری بود.
کد خبر: ۲۸۷۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰ - 18April 2018

رژیم صهیونیستی چگونه رؤیای هسته‌ای شدن مصر را از بین برد؟به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از روسیاالیوم، رژیم صهیونیستی از لحظه تاسیس تاکنون هرگونه تلاش توسط مصری‌ها برای پیشرفت، نوآوری، و اختراع را ناکام گذاشته و در این راه از سازمان جاسوسی خود «موساد» که در ترور دانشمندان مصر در خارج از کشور زبده شد، بهره برد.

اقدامات تروریستی موساد فقط به دانشمندان آلمانی که به مصر کمک کردند، محدود نمی‌شود، بلکه این رژیم تیمی از دانشمندان هسته‌ای مصر در خارج را هدف قرار داد تا از این طریق هرگونه تلاش مصری‌ها برای داشتن نیروگاه هسته‌ای را به شکست بکشاند.

موساد اسرائیل در طول چند دهه سیاست ثابتی را در پیش گرفت که مبتنی بر ترور سرشناس‌ترین دانشمندان عرب و مصری بود؛ کسانی که هسته‌های واقعی هر طرح علمی و یا نظامی بودند که می‌توانست تهدیدی برای اسرائیل باشد.

از زمان تاسیس رژیم صهیونیستی در سال 1948 میلادی، سازمان جاسوسی موساد بر مصر تمرکز کرد و بعد از اهتمام قاهره به ساخت نیروگاه هسته‌ای که از سال 1963 میلادی آغاز شد، این تمرکز بیشتر شد.

سمیر نجیب از جمله دانشمندان مصری بود که در سال 1967 میلادی توسط رژیم صهیونیستی ترور شد. این دانشمند مصری بعد از جنگ سال 1967 میلادی بین اعراب و رژیم صهیونیستی قصد بازگشت به کشورش را داشت که ترور شد و در همان سال پروژه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای مصر لغو شد.

«یحیی المشد» دومین دانشمند هسته‌ای مصر بود که توسط رژیم صهیونیستی ترور شد.

همچنین رژیم صهیونیستی «سمیر موسی» اولین دانشمند زن هسته‌ای در جهان عرب را که رؤیای برتری مصر در زمینه انرژی هسته‌ای را در سر می‌پروراند از طریق یک سانحه رانندگی ساختگی در آمریکا ترور کرد. این بانوی مصری هنگامی که با پیشنهاد آمریکا برای اقامت در این کشور مخالفت کرد، توسط عوامل موساد ترور شد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها