فرمانده سپاه الغدیر استان یزد:

یادواره‌های شهدا نیازمند نگاهی نو است

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: یادواره‌های شهدا هرچند اقشاری از جامعه را جذب کرده، اما بازهم نتوانسته خود را با جریان جدید فرهنگی جامعه و نسل امروز همراه کند و نیازمند نگاهی نو است.
کد خبر: ۲۸۷۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰ - 18April 2018

یادواره‌های شهدا نیازمند نگاهی نو استبه گزارش دفاع پرس از یزد، «فتح‌الله جمیری» فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در نشست شورای استانی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان یزد اقدامات صورت گرفته و در دست اقدام در عرصه گرامیداشت فرهنگ ایثار و شهادت و نیز یاد و خاطره شهدا اعم از برگزاری یادواره‌های شهدا و سرکشی‌های متعدد از خانواده‌ها از سوی نهاد‌ها و ادارات را بسیار ارزشمند برشمرد و گفت: اهمیت این توجه ویژه‌ بر کسی پوشیده نیست و همگان باید قدم در این راه گذاشته و با تمام توان در این عرصه فعالیت کنیم.

جمیری با اشاره به اینکه یادواره‌های شهدا نیازمند نگاهی نو و مطابق با جامعه و نسل امروز است افزود: بخشی از یادواره‌های برگزار شده با وجود بررسی‌ها و تحقیقات گسترده و برگزاری تخصصی آن‌ها در عرصه‌های شهدای دانش‌آموز، شهدای دانشجو، شهدای اصناف، شهدای کارگر و شهدای کارمند، هرچند اقشاری از جامعه را جذب کرده، اما بازهم نتوانسته خود را با جریان جدید فرهنگی جامعه و نسل امروز همراه کند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با تأکید بر اهمیت توجه به نسل جدید به‌ ویژه دانش آموزان و دانشجویان ادامه داد: می‌طلبد تا با همکاری نخبگان دانشگاهی، با اجرای طرح‌های پژوهشی در این زمینه آسیب‌ها شناخته و روش‌های نوین و مناسب در دستور کار قرار گیرند.

جمیری ادامه داد: سپاه الغدیر استان یزد آمادگی دارد تا با اجرای برنامه‌های خود، طرح اعزام خانواده‌های معزز شهدا به اردو‌های راهیان نور جنوب و غرب کشور را اجرایی کند، همان‌گونه که بحمدالله به‌طور سالیانه توفیق اعزامی افرادی از خانواده گران‌قدر شهدا به مشهد مقدس را در دستور کار داریم.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد متذکر شد: سپاه الغدیر یزد خدمت به شهدا و خانواده گرامی آن‌ها را همواره از اولویت‌ها و وظایف اصلی خود می‌داند و ما هر تمام تلاش خود در راستای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های این عرصه به کار خواهیم‌ بست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها