نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

روز نابودی رژیم صهیونیستی بسیار نزدیک است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: امروز نه آمریکا، نه رژیم صهیونیستی و نه عربستان نمی‌توانند در مقابل اقتدار نیروهای مسلح ما کاری از پیش ببرند و این همدلی، صمیمیت و وحدت بین نیروهای مسلح رمز پیروزی ما است و ان‌شا‌‌ءالله وعده مقام معظم رهبری تحقق پیدا می‌کند و روز نابودی رژیم صهیونیستی نزدیک است.
کد خبر: ۲۸۷۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴ - 18April 2018

روز نابودی رژیم صهیونیستی بسیار نزدیک استبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در مراسم روز ارتش اظهار داشت: 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان ارتش را به کارکنان غیرتمند ارتش به ویژه نیروهای ارتش مستقر در آذربایجان‌شرقی و منطقه شمال غرب کشور تبریک عرض کنم.

وی در خصوص علت نامگذاری روز ارتش از سوی امام خمینی عنوان کرد: از 19 بهمن سال 57 و دیدار همافران نیروی هوایی ارتش با امام برای دفاع از مرز و بوم میهن و انقلاب اسلامی ارتش عزیز راه را آغاز کرد و اولین درگیری و ناامنی در منطقه ترکمن صحرا و در نزدیکی مرزهای شوروی سابق توسط مزدوران استکبار که با هدف خودمختاری آغاز شد با اعزام یگانی از یگان‌های داوطلب نیروی زمینی ارتش سرکوب شد.

وی افزود: ارتش به سرعت برای کنترل ناآرامی‌ها در سایر مناطق مثل کردستان و آذربایجان‌غربی رفت و همزمان جنگ روانی شدیدی علیه ارتش در داخل و خارج کشور آغاز شد که دشمنان به دنبال آن بودند تا ارتش را به عنوان یک نیروی ضد مردمی و عامل امپریالیسم معرفی کنند که همچنان سرکوب مردم را ادامه می‌دهد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان اینکه امپریالیسم به دنبال انحلال ارتش بود، تاکید کرد: آنها می‌گفتند که ارتش باید جای خود را به یک ارتش خلفی یا بی طبقه توحیدی بدهد و همین جوسازی‌ها باعث شد تا شهید سپهبد «محمد ولی قرنی» رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی اوایل سال 58 استعفای خود را به امام تقدیم کند.

وی گفت: حضرت امام که از زمان شروع حرکت‌های مردمی انقلاب اسلامی تمام این مسائل را رصد می‌کردند در این زمان پا در میان نهادند و نقشه شوم دشمنان انقلاب را نقش بر آب نمودند و طی پیامی با قاطعیت ضرورت حفظ ارتش را اعلام و جهت انسجام و یکپارچگی و انسجام و وحدت ارتش پیام تاریخی و مهمی را در 28 فروردین 58 برای روز 29 فروردین خطاب به ملت ثابت فرمودند و این روز را به عنوان روز ارتش اعلام فرمودند.

امام جمعه تبریز با اشاره به فرمان حضرت امام (ره) خاطرنشان کرد: حضرت امام در این فرمان ضمن نامگذاری این روز ملت ایران را موظف به حمایت از ارتش و احترام برادرانه نمودند و مخالفت با ارتش را جایز ندانستند، ارتشی که حافظ استقلال و نگهبان مرزهای میهن اسلامی بود.

وی تصریح کرد: ایشان همچنین ارتش را موظف به حفظ نظم و سلسله مراتب در داخل کشور و سربازان و درجه‌داران را موظف به رعایت سلسله مراتب نمودند و از آنان خواستند که از دیکتاتوری که در رژیم طاغوت بود اجتناب نمایند و فرمودند ارتش جمهوری اسلامی ایران باید با حفظ سلسله مراتب و نظام صحیح اسلامی و اطاعت کامل زیردست از مافوق و رعایت کامل مافوق از زیردست اداره شود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم ابراز داشت: ایشان تاکید داشتند تخلف از این امر ضدانقلاب است و مورد مواخذه خواهد بود، همچنین حضرت امام (ره) افراد خارج از ارتش را از دخالت در امور ارتش ممنوع ساختند و این است که امروز می‌بینیم ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح ما شایستگی خود را از پشتیبانی‌های امام و مقام معظم رهبری در عرصه‌های گوناگون در 40 سال گذشته به اثبات رساندند.

وی تاکید کرد: این موضوع تا جایی است که مقام معظم رهبری ارتش را به نام ارتش حزب الله نامیدند و فرمودند جا دارد ما امروز از ارتش به عنوان ارتش حزب الله نام ببریم، امروز ارتش ما یک ارتش فکری، معنوی و یک ارتش دارای انگیزه‌های پاک و مقدس است و ما این روز را به ارتشیان عزیز تبریک می‌گوییم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: آنچه که امروز باید بگوییم این است که می‌بالیم به وجود نیروهای مسلح ارتش، سپاه و چنین نیروهایی مانند نیروی انتظامی و بسیج قهرمان که این اقتدار و عزت در کشورمان در داخل و خارج از کشور مرهون حماسه آفرینی ها و پایبندی و پایمردی نیروهای مسلح ماست، نیروهای مسلح شجاعی که در طول چهل سال عمر با برکت انقلاب اسلامی در مقابل تمامی قدرت‌های جهان ایستادند و آب دیده شدند و سربلندی و افتخار را برای میهن عزیزمان به ارمغان آوردند.

وی تصریح کرد: امروز این اقتدار به برکت وحدت نیروهای مسلح و همدوشی با برادران فداکار سپاه به دست آمده است همانطور که تاکنون این را در مرحله عمل نشان داده‌اند، امید است با وحدت و همدلی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه عزیز در دفاع از انقلاب و کیان اسلامی و در پیروی از فرامین رهبر انقلاب اسلامی موفق باشند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به اینکه پیروزی نهایی از آن ما است، بیان داشت: امروز اگر دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی و اسرائیل غاصب، جمهوری اسلامی ایران و ملت مسلمان منطقه را تهدید می‌کند، حکایت از اقتدار، قدرت و آمادگی نیروهای مسلح ما دارد؛ وگرنه 40 سال است که ما را تهدید می‌کنند اما اگر می‌توانستند کاری انجام می‌دادند.

وی تاکید کرد: امروز نه آمریکا و نه اسرائیل غاصب و نه عربستان خائن نمی‌توانند در مقابل اقتدار نیروهای مسلح ما کاری را پیش ببرند و این همدلی و صمیمیت و وحدت بین نیروهای مسلح رمز پیروزی ما است و پیروزی نهایی از آن شماست و ان‌شاءالله وعده مقام معظم رهبری تحقق پیدا می‌کند و روز نابودی رژیم صهیونیستی نزدیک است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار