ارشد نظامی آجا در شمال­‌شرق:

افزایش قدرت بازدارندگی ارتش ثبات منطقه و اقتدار نیروهای مسلح را به همراه دارد

ارشد نظامی آجا در شمال­‌شرق با اشاره به اینکه بالا رفتن توان دفاعی ارتش قدرت منطقه­‌ای نیروهای مسلح را افزایش داده و باعث اقتدار آنها ­شده است، گفت: امروز قدرت بازدارندگی ارتش به حدی رسیده که نقش تعیین‌کننده‌­ای در ثبات منطقه دارد.
کد خبر: ۲۸۷۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵ - 18April 2018

افزایش قدرت بازدارندگی ارتش ثبات منطقه و اقتدار نیروهای مسلح را به همراه داردبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، به مناسبت 29 فروردین سالروز ارتش جمهوری اسلامی، مراسم رژه نیروهای مسلح به خصوص یگان­‌های ارتش جمهوری اسلامی مستقر در مشهد با حضور اعضاء شورای تأمین استان خراسان رضوی و اقشار مختلف مردم صبح امروز در میدان 15 خرداد مشهد برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم ستاد «رضا آذریان» فرمانده ارشد نظامی آجا در شمال­ شرق کشور و فرمانده قرارگاه منطقه‌­ای شمال­ شرق نزاجا در این مراسم با گرامیداشت روز ارتش اظهار داشت: 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی یکی از روزهای به‌یادماندنی است که از امام راحل به یادگار مانده است.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان با توطئه­ ای برنامه­ ریزی شده در پی انحلال ارتش بودند، اما امام خمینی(ره) بدنه ارتش را از سال­ ها قبل می­ شناختند و می ­دانستند که این نیرو مردمی است و در تثبیت انقلاب نقش مهمی داشته لذا با تمام قدرت در مقابل این توطئه ایستادند و نقشه آنها را نقش بر آب کردند.

آذریان خاطرنشان کرد: ارتش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جزو اولین نیروهایی بود که در کردستان و گنبد در مقابل ضد انقلاب ایستاد. با آغاز جنگ تحمیلی، کارکنان ارتش جمهوری اسلامی دوشادوش اقشار مختلف مردم در حماسه دفاع مقدس شرکت کردند و با رشادت­ هایی که در عملیات هایی همچون طریق القدس، فتح­ المبین، ثامن ­الائمه(ع)، بیت ­المقدس از خود نشان دادند کارنامه درخشانی را از این نیروی مردمی به یادگار گذاشتند. با پایان یافتن جنگ نیز ارتش با تأسیس جهاد خودکفایی و با استفاده از تجربیات دوران دفاع مقدس در زمینه تولید تجهیزات نظامی به خودکفایی رسید.

ارشد نظامی آجا در شمال­ شرق خاطر نشان کرد: امروز قدرت بازدارندگی ارتش به حدی رسیده است که نقش تعیین کننده ­ای در ثبات منطقه دارد. ارتش جمهوری اسلامی روز به روز به توان دفاعی خود می ­افزاید. بالا رفتن توان دفاعی ارتش قدرت منطقه ­ای نیروهای مسلح را نیز افزایش داده و باعث اقتدار آنها ­شده است. باید به این نکته نیز توجه داشت که توان دفاعی نیروهای مسلح هیچ تهدیدی برای کشورهای منطقه نبود و نخواهد بود و صرفاً برای مقابله با تهدیدات احتمالی دشمن است.

وی در پایان گفت: ارتش جمهوری اسلامی به عنوان سربازان نیروهای مسلح گوش به فرمان ولی امر مسلمین، تمام ترفندهای دشمنان را در خارج از مرزهای کشورمان رصد می­ کند و برای توطئه­ های آنها طرح و برنامه دارد و به دشمنان اجازه نخواهد داد به مرزهای ایران اسلامی تعدی کند.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار