استاندار خراسان رضوی:

حفظ و تداوم آمادگی دفاعی نیروهای مسلح یک ضرورت اساسی است

علی­رضا رشیدیان گفت: اگر قدرت بازدارندگی ارتش و نیروهای مسلح کاهش پیدا کند، دشمنان در صدد نابودی انقلاب اسلامی و از بین بردن محور مقاومت برمی‌­آیند؛ از این رو حفظ و تداوم آمادگی دفاعی نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی به عنوان محور مقاومت در منطقه ضرورتی اساسی و بسیار مهم شناخته می‌شود.
کد خبر: ۲۸۷۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱ - 18April 2018

حفظ و تداوم آمادگی دفاعی نیروهای مسلح یک ضرورت اساسی استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، علی‌رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتشی مکتبی، مردمی و کارآمد است، اظهار داشت: این نیرو مایه عزت و سربلندی ملت ایران است.

وی تصریح کرد: دشمنان بدانند ما یک کل بهم پیوسته ­ایم و برای عزت، آبادانی و پیشرفت ایران اسلامی و تحقق منویات مقام معظم رهبری از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

استاندار خراسان رضوی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) و شهدای انقلاب و دفاع مقدس افزود: بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی، استقلال و آزادگی را برای ملت ما به ارمغان آورد و یادگارهای ماندگار بسیاری را از خود به جای گذاشت که از جمله آن ها روز ارتش است.

رشیدیان گفت: در زمانی که همه به دنبال انحلال ارتش بودند بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی با تیزبینی و هوشیاری، حفظ ارتش را یک ضرورت برای حفظ تمامیت ارضی و مقابله با تهاجم دشمنان دانستند و این روز را به نام روز ارتش تعیین کردند.

رئیس شورای تأمین استان خراسان رضوی عنوان کرد: ملت ما بر اساس آموزه­ های دینی و قرآنی از نیروهای مسلح خود حمایت و پشتیبانی می­ کند و به طور قطع توانمندی، اقتدار و استحکام آن­ها امنیت و آرامش را برای مردم به ارمغان می­ آورد.

وی ابراز داشت: اگر قدرت بازدارندگی ارتش و نیروهای مسلح کاهش پیدا کند، دشمنانی که امروز همه توان خود را برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی به کار بسته ­اند در صدد نابودی انقلاب اسلامی و از بین بردن محور مقاومت بر می ­آیند. از این رو حفظ و تداوم آمادگی دفاعی نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی به عنوان محور مقاومت در منطقه ضرورتی اساسی و بسیار مهم است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه تقویت نیروهای مسلح کشور به طور قطع تهدیدی برای هیچ کشوری نیست، تصریح کرد: اما این نیروی قدرتمند در مقابل تهدیدات خارجی مقتدرانه ایستاده و نمی­ گذارد خواب­ های آشفته دشمنان تعبیر شود.

رشیدیان ادامه داد: امروز نیروهای مسلح در حوزه توان دفاعی در بهترین شرایط قرار دارند و وجود نیروهای مسلح و ارتش قدرتمند آرامش بخش زندگی مردم ماست. در حالی که دشمنان ما در کشورهای اطراف با ایجاد درگیری و جنگ، در صدد کشاندن درگیری به داخل کشورمان هستند.

رشیدیان، پیام روز ارتش را اتحاد ملت و نیروهای مسلح تحت تدابیر و رهبری های فرمانده معظم کل قوا برای ایجاد امنیت و آرامش کشور دانست.

استاندار خراسان رضوی گفت: امروز ارتش قهرمان به پشتوانه تجارب دوران دفاع مقدس در حوزه تولیدات دفاعی و استفاده از ظرفیت دانشمندان علوم نظامی دارای ظرفیت مستشاری در منطقه است و متناسب با مقتضیات و تهدیدات واکنش ­های مؤثر و به موقعی بروز داده و به تناسب افزایش تهدیدات و تحولات؛ تجهیزات نظامی در داخل با اتکا به توانمندی­ های داخلی به قدرت نظامی روز و خودکفایی در این حوزه دست یافته است.

وی عنوان کرد: ما هرگز به دنبال جنگ افروزی نبوده ­ایم و با هیچ کشور غیر متخاصمی سر جنگ نداریم اما از هر گونه سلطه و سلطه پذیری بیزاریم و با همه توان در مقابل سلطه ­گری­ ها ایستاده و می­ ایستیم .

رشیدیان در ادامه این مراسم یاد امیران، افسران و درجه داران ارتش و نیروهای مسلح که در دوران دفاع مقدس رشادت ­ها و دلاوری­ های زیادی از خود نشان دادند و در این راه جان خود را فدا کردند تا این انقلاب و کشور امروز به اقتدار کنونی دست پیدا کند؛ گرامی داشت.

در پایان این مراسم، چتربازان نیروی مخصوص ارتش جمهوری اسلامی در محل برگزاری رژه فرود آمدند و یگان­ های نمونه ارتش جمهوری اسلامی استان شامل‌ پیاده نظام و یگان­ های خودرویی و سایر نیروهای مسلح توانمندی نظامی خود را به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار