رهبر معظم انقلاب:

ما برای شهدای فاطمیون ارزش قائل هستیم/ امیدوارم در قیامت از شفاعتشان بهره‌مند شوم

رهبر معظم انقلاب در دیدار صمیمی خود با خانواده‌های معظم شهدای فاطمیون در ایام نوروز 97 بیان فرمودند: ما برای شهدای شما ارزش قائل هستیم و این قضایا از جمله حوادثی است که در طول تاریخ اسلام نظیر آن را کم داشتیم.
کد خبر: ۲۸۷۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹ - 18April 2018

ما برای شهدای فاطمیون ارزش قائل هستیم/ امیدوارم در قیامت از شفاعتشان بهره‌مند شومبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، رهبر معظم انقلاب در دیدار صمیمی با خانواده شهدای فاطمیون به ایراد سخنانی در مورد این خانواده‌های معظم پرداختند.

آیت الله خامنه‌ای با اشاره به سابقه انقلابی خانواده‌های افغانستانی فرمودند: بنده از قدیم به برادران هزاره افغانستان نگاه ستایش گرانه‌ای داشتم، چرا که از نزدیک دیده بودم طلبه‌های‌شان با ما مأنوس بوده و از قدیم با آن‌ها آشنا بودم. جمعیت زیادی از خانواده‌های افغانستانی به ایران آمدند و در انقلاب و دفاع مقدس با ما همراهی کردند.

ایشان در ادامه با اشاره به پیش قدم بودن خانواده‌های فاطمیون در قضایای مختلف بیان داشتند: در قضایای سوریه، دفاع از حرم حضرت زینب (س) و حرم‌های مطهر در عراق و مسئله داعش، برادران افغانستانی و هزاره از مجموعه‌های پیش قدم در این قضایا بودند که هم خوب شرکت کردند و هم خوب جنگیدند. ما برای شهدای شما (فاطمیون) ارزش قائل هستیم و این قضایا از جمله حوادثی است که در طول تاریخ اسلام نظیر آن را کم داشتیم.

رهبر معظم انقلاب در ادامه تصریح کردند: آن‌ها (شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون) در پاسخ به احساس وظیفه دینی و شیعی و ولایی، وارد میدان سختی شدند و امتحان خوبی پس دادند و به شهادت رسیدند. از نظر من، در نگاه من، خانواده‌های شهدا از لحاظ صبر و مقاومت بلافاصله پشت سر شهدا قرار دارند چرا که در عین حال خانواده‌ها صبر می‌کنند و شکایت نمی‌کنند.

ایشان با اشاره به صبر خانواده‌های شهدای فاطمیون فرمودند: اگر صبر خانواده‌های شهدای لشکر فاطمیون نبود، مطمئنا این حماسه بزرگ شکل نمی‌گرفت و این صبر خانواده‌هاست که علاقه‌مندان را پیش می‌برد. امید من این است که در قیامت از شفاعت شهدای شما (فاطمیون) و در اینجا از دعای شهدای شما بهره‌مند شویم.

امام خامنه‌ای اظهار داشتند: بعضی از خانواده‌ها دو شهید دادند و این به خاطر احساس دِینی است که دارند. پاره جگر آن‌ها به میدان خطری برود که سرنوشت‌اش معلوم نیست. خانواده‌ها قدر این زحمت‌ها را بدانند که پیش خدا عزیز هستند. شهیدی با چهار فرزند به شهادت رسیده است، این‌ها خیلی با ارزش است. خداوند به شما صبر و اجر بدهد و در دنیا و آخرت عزیز هستید. انشاءالله ما هم به برکت شهدای شما عاقبت بخیر باشیم و در قیامت با شما محشور شویم.

بر پایه این گزارش، در ایام نوروز 97، امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) بار دیگر با اعضای خانواده شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون دیدار کردند. در این دیدار صمیمانه که در روز پنج‌شنبه (نهم فروردین‌ماه) در تالار آئینه حرم مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) انجام شد، خانواده‌های شهیدان اخلاقی، موسوی، سید حسن حسینی (سیدحکیم)، محمداکرم ابراهیمی (حاج رئوف)، مهندس مصطفی کریمی، سید روح‌الله موسوی (سیدپیمان)، حسین داد احمدی، نعمت‌الله نجفی، جاوید یوسفی و محمد توسلی حضور داشتند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ 116

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار