استاندار مازندران:

اقتصاد مقاومتی نقشه راه عملی سیاست‌های اصل ۴۴ است

استاندار مازندران با تاکید بر برطرف کردن بروکراسی اداری برای سرمایه‌گذاری گفت: اقتصاد مقاومتی نقشه راه عملی سیاست‌های اصل ۴۴ است.  
کد خبر: ۲۸۷۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷ - 18April 2018
اقتصاد مقاومتی نقشه راه عملی سیاست‌های اصل ۴۴ استبه گزارش دفاع پرس از ساری به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز مازندران، «محمد اسلامی» استاندار مازندران امروز در نشست هم اندیشی با برنامه‌سازان استانی شبکه تبرستان، شعارهای سال ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری را فرهنگ‌ساز، قدرت ساز و تمدن ساز دانست و اظهار داشت: تلاش برای تحقق شعار سال فرد محور یا گروه محور نیست بلکه نیاز است همه اقشار در تحقق آن تلاش کنند.
 
وی با اشاره به نرخ بالای بیکاری در کشور به ویژه در میان اقشار تحصیل کرده بر استفاده از منابع بالقوه انرژی در پیشرفت‌های اقتصادی تاکید کرد.
 
اسلامی اعمال فشارهای خارجی در پیشرفت و توسعه را از مهم‌ترین مشکلات موجود در کشور برشمرد و افزود: سیاست اقتصاد مقاومتی در واقع نقشه راه عملی برای اجرای کامل اصل 44 است.
 
استاندار مازندران با بیان اینکه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خوبی در حوزه اقتصادی مازندران وجود دارد ترسیم الگوی توسعه ای مورد نیاز در استان را ضروری دانست.
 
وی ادامه داد: گره گشایی از کار تولید کنندگان، رفع موانع صادراتی، اعمال مشوق‌های صادراتی، اجرای دستورالعمل ممنوعیت بکارگیری تولیدات خارجی در سازمان‌ها و نهادها، ارتقا کمی و کیفی تولیدات داخلی و اهتمام ویژه در فرهنگ‌سازی به‌کارگیری از تولیدات داخلی از برنامه‌های در دست اجرا برای پیشرفت و توسعه اقتصادی استان در سال جدید است.
 
اسلامی از مشارکت 15 هزار میلیارد تومانی منابع بانکی برای اجرای طرح‌های بزرگ استانی از قبیل راهسازی، نیروگاه‌ها، صنایع بزرگ و راه آهن در سال جدید خبر داد و افزود: به بانک‌های استان تاکید شد که با به حداقل رساندن بروکراسی‌های اداری در وصول معوقات بانکی اهتمام بیشتری داشته باشند تا این منابع بانکی برای پیشرفت و توسعه استان هزینه شود.
 
«علی صادق مقدسی» مدیرکل صدا و سیمای مرکز مازندران نیز در این نشست بر آمادگی کامل رسانه استانی در تحقق شعار سال و بهره‌گیری از کالاهای ایرانی تاکید کرد.
 
مقدسی افزود: رسانه استانی با تهیه دستورالعملی ویژه که در اختیار برنامه سازان استانی قرار گرفت تولید برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی با محورهای راهکارهای مقابله با واردات بی رویه کالا، ارتقا کیفیت تولیدات داخلی، بررسی موانع تولید و توسعه از قبیل نظام بانکی، بیمه ای و مالیاتی را برای سال جدید پیگیری می‌کنند.
 
وی  ایجاد مفاهمه میان تولید کننده، مصرف کننده و مسئولان را یکی از راهکارهای اصلی برای توسعه تولیدات داخلی و ترغیب مردم به استفاده از کالاهای وطنی دانست.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار