دل‌نوشته/

فرشتگان آسمانی

سرهنگ ایمانی در دل‌نوشته‌ای در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش به توصیف نقش هوانیروز در دفاع از کیان اسلامی پرداخت.
کد خبر: ۲۸۷۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴ - 18April 2018

فرشتگان آسمانیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، دل‌نوشته سرهنگ خلبان «بهمن ایمانی» از خلبانان هوانیروز ارتش به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را در ادامه می‌خوانید:

به نام خداوند زمین و آسمان

أَلَمْ يَرَوْا إِلَى الطَّيْرِ مُسَخَّرَاتٍ فِي جَوِّ السَّمَاءِ مَا يُمْسِكُهُنَّ إِلَّا اللَّهُ ۗ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ

آیا در مرغان هوا نمی‌نگرند که در جوّ آسمان مسخّرند و به جز خدا کسی نگهبان آنها نیست؟! در این امر برای اهل ایمان نشانه‌هایی (از قدرت حق) پدیدار است.
آیه ۷۹ سوره مبارکه نحل

همرزم و هم‌پرواز قهرمانم!
خلبان شریف ارتش ایران
عقاب تیزپرواز ارتش عشق و ایمان
در آسمان لاجوردی میهن، سوار بر مرکب آهنین بالت، چه خوش می‌درخشی!

۲۹ فروردینی دیگر است و ایران دراوج عزت و اقتدار.

امروز بار دیگر آسمان شاهد عظمت تو و زمین گواه سخاوت توست. انتظار دوباره دیدنت شیرین اما طاقت فرساست. سرانجام طنین خوش آهنگ سیمرغ آهنینت فضا را پر ولوله می‌کند. چشم‌ها در پهنه بی‌کران آسمان نقطه امیدی را جست‌وجو می‌کنند که ناگهان تو چون نگینی بر فراز آسمان می‌درخشی. دیدگان هزاران هم‌وطن ناخودآگاه تر می‌شود. لب‌ها به خنده و گاه به زمزمه‌ای گشوده می‌شود‌. دست‌های دعا به سمتت نشانه می‌روند و دل‌ها به شور و عشق می‌تپند.

همراه آسمانی‌ام! چه شور و هیجانی میان زمینیان به پا کرده‌ای!

من امروز از زمین، در کنار هزاران هم‌وطن عاشق، همراه توام. عظمت و هیبت پروازت از زمین دیدنی‌تر است. امروز که پر غرور و باصلابت از بالای سرم ردشدی، دانستم حضور سبز تو در میدان نبرد، چگونه به قدم‌های سربازان غیور سرزمینم در دفاع از فکه و اروند و... استواری بیشتر بخشیده است. امروز جان کلام شهیدچمران را درک کردم که هوانیروزیان فرشتگان آسمانی هستند یعنی چه. آنگاه که سایه عقاب آهنینت وسعت زمین را به شتاب درمی‌نوردید، کوچکی و حقارت دشمن را در مقابل عظمت، شجاعت و غیرت تو به یاد آوردم. به راستی چه شگفتی آفرین بوده‌ای و هستی! چه خواب‌های خام را که با غرشی رعدآسا برهم زده‌ای و چه توطئه‌ها و پلیدی‌ها که باقدرت و اقتدار، از میان برداشته‌ای.

بارها با هم از فراز بم و زرند و کرمانشاه گذشتیم. نگاه پرامید مردمان نجیب و صبور میهن را نظاره کردیم و دست دعای برافراشته‌شان را به گرمی فشردیم. و من امروز می‌دانم راز آن نگاه امیدوار و آن ورد دعای خالصانه را.

یار همیشه همراه من! جسم و جانم بااحساس تو آشناست. می‌دانم اکنون از فراز آسمان امن میهن چه می‌بینی و به چه می‌اندیشی.

من امروز از منظری دگر به پرواز تو نگریستم و بر خود بالیدم که قطره‌ای از دریای خروشان و پرغرور هوانیروز ارتش کشور عزیزم هستم. سربازی ایران افتخار همیشگی من و ماست، در آسمان باشیم یا بر زمین. قیمت درخشش دوباره بارقه امید در نگاه یک هم وطن، بهای نفس کشیدن در فضای امن و آرام کشور در نهایت عزت و قدرت، چه می‌تواند باشد؟

پروردگار عزیزم! عظمتت را می‌ستایم، مهربانیت را شاکرم و قدرتت را اقرار می‌کنم. از تو می‌خواهم به دستانم سخاوت دشت‌های سرسبز میهن، به قدم‌هایم استواری دماوند و دنا، به قلبم وسعت خلیج نیلگون فارس، به چشمانم فروغ خورشید مشرق زمین و به پرنده آهنینم طاقت کویر ببخشی تا بتوانیم باهم همچنان پرواز کنیم. افتخار کنیم و افتخارآفرین باشیم.

سرهنگ خلبان بهمن ایمانی ۲۹ فروردین ماه ۱۳۹۷
رژه هوایی روز ارتش و نیروی زمینی قهرمان
تهران

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار