فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با دفاع پرس:

هدف از حضور آمریکایی‌ها در سوریه تغییر نظام این کشور به نفع غربی‌هاست

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادعای سخنگوی کاخ سفید مبنی بر اینکه ترامپ می‌خواهد نظامیان کشورش هرچه سریع‌تر از سوریه خارج شوند، گفت: مهم‌ترین هدف از حضور نظامیان آمریکایی در سوریه تغییر نظام سیاسی این کشور به نفع غربی‌هاست.
کد خبر: ۲۸۷۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱ - 18April 2018

/«حشمت‌الله فلاحت‌پیشه» عضو کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به ادعای سخنگوی کاخ سفید مبنی اینکه «دونالد ترامپ» خواهان بازگرداندن نیروهای آمریکایی در اسرع وقت از سوریه است، اظهار داشت: مقامات ارشد آمریکایی‌ و در راس آن‌ها رئیس جمهور این کشور به طور مداوم اقدامات متناقضی از خود بروز می‌دهند. آن‌ها از یک سو اعتراف می‌کنند که در منطقه برای محقق شدن اهدافشان میلیاردها دلار هزینه کردند که هیچ ثمری از این اقدامات نصیبشان نشده است و از طرفی خود را حافظ امنیت عراق و سوریه عنوان کرده‌اند تا حضورشان در منطقه در قالب مبارزه با تروریسم توجیه شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور نظامیان آمریکایی به خواست لابی‌های رژیم صهیونیستی است، افزود: ناوهای جنگی آمریکایی‌ به دستور ترامپ به دریای مدیترانه آمده‌اند و جنگنده‌ها و نیروهای نظامی آموزش دیده این کشور نیز به سوریه اعزام شده‌اند تا در این کشور دست به عملیات‌های نظامی بزنند؛ لذا این اقدامات متناقض ترامپ و آمریکایی‌ها غیر قابل انکار است.

وی ادعای کاخ سفید مبنی بر عقب‌نشینی نیروهای نظامی کشورش از سوریه را اقدامی در راستای گمراه کردن افکار عمومی و وحشت از عکس‌العمل کشورهای اسلامی عنوان کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین علت حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تثبیت جایگاه رژیم صهیونیستی، تلاش برای احیای تروریست‌ها در سوریه و تغییر نظام سیاسی این کشور به نفع غربی‌هاست.

فلاحت‌پیشه تصریح کرد: چنانچه آمریکایی ها به هر علت مجبور شوند که نیروهای نظامی شان را از سوریه خارج کنند اما همچنان به مداخله نظامی در امور این کشور ادامه خواهند داد؛ چراکه خواهان تغییر نظام سیاسی سوریه به میل و اراده غربی هاست.

به گزارش دفاع پرس، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه که مدعی شده ترامپ را قانع کرده تا نیروهای آمریکایی را «برای مدتی طولانی» در سوریه حفظ کند، اعلام کرد، دونالد ترامپ خواهان بازگرداندن نیروهای آمریکایی در اسرع وقت از سوریه است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار