در برنامه بحث روز رادیو ایران مطرح شد؛

آمادگی کامل ارتش در عملیات و تاکتیک

مشاور عالی فرمانده کل ارتش گفت: در حوزه عملیات و تاکتیک با پژوهش‌های به روز به آمادگی کامل دست پیدا کرده‌​ایم.
کد خبر: ۲۸۷۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰ - 18April 2018

آمادگی کامل ارتش در عملیات و تاکتیکبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، همزمان با گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، برنامه تحلیلی- سیاسی بحث روز گروه سیاسی رادیو ایران میزبان دو تن از امرای آجا بود.

در ابتدای این برنامه امیر سرتیپ خرم طوسی رئیس گروه مشاوران فرماندهی کل ارتش با گرامیداشت 29 فروردین دلیل نامگذاری این روز به نام روز ارتش را نگاه دوراندیشانه امام نسبت به ارتش دانست و اظهار داشت: همانطور که بسیاری از ما به یاد داریم پس از پیروزی انقلاب، یکی از اولین پیام های حضرت امام که در رسانه ها منعکس شد، امر به پیوستگی ارتش با ملت بود و از همانجا بود که بنای نامگذاری 29 فروردین بعنوان روز ارتش گذاشته شد.

سپس در ادامه برنامه امیر سرتیپ نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش به بررسی دستاوردهای حوزه متبوعش پرداخت و ادامه داد: همانگونه که می دانید وظیفه ارتش دفاع از تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی است از این رو ما برای مقابله با تهدیدات، برنامه های متنوعی را پیش بینی کرده ایم.

وی افزود: بر همین اساس تمامی تدابیر فرماندهی معظم کل قوا به سلسله مراتب ارتش ابلاغ شده است. ما تهدیدات را رصد می کنیم و در چهار حوزه زمین، هوا، دریا و پدافند  هوایی متناسب با نیازهایمان با بهره گیری از توان بومی، تاکتیک ها، آموزش ها و تجهیزات مورد نیاز را بکار می گیریم.

امیر نعمتی درباره خودکفایی در حوزه تجهیزات نیز تصریح کرد: از این بُعد باید بگوییم تمامی تجهیزات دفاعی بکارگرفته شده در نیروی زمینی ارتش داخلی بوده و یا بومی سازی شده است به گونه ای که اکنون به هیچ وجه محتاج بیگانگان نیست.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با تقدیر از نقش آفرینی صنایع نظامی کشور بیان داشت: ما در زمینه تجهیزات نظامی چه در صنایع دفاعی وابسته به عزیزانمان در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  و چه جهاد و خودکفایی نیرو تمامی مراحل بازسازی و تولید تجهیزات مورد نیاز را به شکل بومی در اختیار داریم همچنین در همین راستا فرماندهی بازسازی و تولید قطعات نیز در نزاجا شکل گرفته است و این امر توانسته خودکفایی کامل را برای ما به ارمغان بیاورد.

وی با ذکر یک مثال صحبت های خود را در این بخش خاتمه داد و گفت: بعنوان نمونه تانک بعنوان جنگ افزار ویژه رزم زمینی که پیچیده ترین وسیله در این حوزه از تجهیزات نظامی است به خودکفایی کامل در دو بُعد طراحی و ساخت رسیده ایم.

توجه ویژه به تحقیق و پژوهش‌بخش دیگر برنامه با صحبت های امیر خرم طوسی ادامه یافت.

رئیس گروه مشاوران فرمانده کل ارتش در پاسخ به پرسشی در  زمینه توجه به تحقیق و پژوهش عنوان کرد: همانگونه که می دانید ارتش یک سازمان بزرگ، سنگین و در عین حال جوان است. بسیاری از جوانان عزیز کشور ما دوران شکوفایی خود را در قالب خدمت مقدس سربازی در ارتش آغاز می کنند از این رو یک سازمان پویا و جوان به حساب می آییم. 

امیر خرم طوسی آفت اصلی سازمان های بزرگ را سنگینی و بروکراتیزه شدن خواند و افزود: اگرچه ارتشی ها مدرن و پیشرفته هستند اما مانند هر سازمان بزرگ دیگر ممکن است گرفتار دیوان سالاری گردند از این رو برای مقابله با این موضوع ما سازمان را به سمت چابکی پیش بردیم.

مشاور عالی فرمانده کل ارتش گریزی هم به خیال خام آمریکایی ها در ابتدای انقلاب زد و خاطرنشان کرد: آمریکایی ها پس از پیروزی انقلاب که از کشور خارج شدند، براساس محاسبات خود مدعی شدند که بالگردهای نظامی ارتش تا 15 روز پس از خروج آنها از کار می افتد، از سویی دیگر براساس گزارش های منتشر شده هواپیماهای ایران می بایست پس از خروج مستشاران آمریکایی از کار می افتاد. اما به برکت نیروهای جوان و صنایع بومی کشور نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه متناسب با نیازهای ارتش با بهره گیری از خلاقیت نیروهای داخلی تمامی این مشکلات مرتفع گردیده و نیازها بطور کامل در کشور برآورده شده است. در کنار این امر ما در حوزه عملیات و تاکتیک نیز با پژوهش های به روز  به آمادگی کامل دست پیدا کردیم.

آمادگی کامل در برابر آمریکا؛ برگزاری ششمین اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی  حاشیه اقیانوس هند در تهران سپس این دو مقام بلند پایه نظامی به مسائل منطقه ای پرداختند.

امیر خرم طوسی با تاکید مجدد بر سیاست دفاعی کشور گفت: ما بر مبنای دفاع از امنیت خود آمادگی های لازم را کسب کرده ایم و برهمین اساس خود را به تجهیزات و تاکتیک های روز مجهز کرده ایم.

وی با اشاره به سیاست های سلطه طلبانه قدرت های غربی بویژه آمریکا افزود: این پرسش پیش می آید چه کسانی اکنون به بهانه امنیت خود از آن سوی دنیا به اینجا آمده و هم خودشان و هم ملت های خود را به زحمت انداخته اند؟ جالب است همین ها در شورای امنیت درباره امنیت یک تعریف دارند اما در عمل به گونه دیگری  رفتار می کنند. این تائید کننده همان فرمایش امام راحل است که آمریکا را جهانخوار نامیدند.

خرم طوسی در عین حال به تعامل منطقه ای نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: در عین حال روابط ما با کشورهای منطقه بسیار خوب است و مقامات نظامی این کشورها از ارتباط با ارتش ما بسیار خرسند هستند. گرچه ما بسیاری از مسائل را بدلیل رعایت اصول حفاظتی رسانه ای نمی کنیم اما این به معنای آن نیست که روابط ما با کشورهای دوست و همسایه خوب نباشد.

رئیس گروه مشاوران فرماندهی کل ارتش در همین راستا به اجلاس پیش رو اشاره کرد و خبر داد: ششمین اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند از دوم تا پنجم اردیبهشت ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها