آیت‌الله جوادی‌آملی:

باید همواره بین خود و خدای خود حسابرسی داشته باشیم/ مراقب هوای نفس خود باشیم تا هرگز بیراهه نرویم

یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: بیش از هر زمان دیگری به «سِلاحُهُ الْبُکاءُ» و خودسازی نیازمندیم، باید همواره بین خود و خدای خود حسابرسی داشته باشیم، مراقب هوای نفس خود باشیم تا هرگز بیراهه نرویم.
کد خبر: ۲۸۷۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴ - 18April 2018

باید همواره بین خود و خدای خود حسابرسی داشته باشیم/ مراقب هوای نفس خود باشیم تا هرگز بیراهه نرویمبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران که در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی برگزار شد، اظهار داشت: باید بدانیم که خود، بیش از دیگران در معرض خطریم، شیطان دشمنی است که همواره در کمین ماست و لحظه‌ای از ما غافل نمی‌شود، بنابراین باید توجه داشته باشیم که بصیرت به آسانی به دست نمی‌آید.

وی ادامه داد: دین به ما گفته که در مقابل دشمن همواره آماده و هوشیار باشید؛ ما یک دشمن بیرونی داریم و یک دشمن درونی، در برابر دشمن بیرون اسلحه انسان «آهن» است که قرآن فرمود «وَأَنْزَلْنَا الْحَدِیدَ فِیهِ بَأْسٌ شَدِیدٌ» و در برابر دشمن درون به سلاح «آه» نیاز داریم، همانطور که در دعای کمیل می‌خوانیم «سِلاحُهُ الْبُکاءُ».

این استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر این «آه» نباشد از آن «آهن» نیز کاری ساخته نیست، بنابراین بصیرت بدون «سِلاحُهُ الْبُکاءُ» به دست نمی‌آید.

این مرجع تقلید در ادامه اظهار داشت: بیش از هر زمان دیگری به «سِلاحُهُ الْبُکاءُ» و خودسازی نیازمندیم، باید همواره بین خود و خدای خود حسابرسی داشته باشیم، مراقب هوای نفس خود باشیم تا هرگز بیراهه نرویم.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم تصریح کرد: خداوند در اواخر سوره مبارکه بقره یک مسأله مهم بصیرتی را مطرح فرموده و آن این است که انسان به وسیله کار خیر، موقعیت انسانی خود را تثبیت می‌کند. مانند اینکه اگر درختی در پای خود آب بریزد در حقیقت ریشه و موقعیت خود را تثبیت کرده است؛ «تَثْبیتاً مِنْ أَنْفُسِهِمْ».

آیت‌الله جوادی آملی در ادامه بیان داشت: انقلاب اسلامی بسیاری از روایات را برای ما تفسیر کرد! مانند این روایت که در یکی از جنگ‌ها شخصی به حضرت علی (ع) عرض کرد که کاش برادر من نیز در این جبهه حضور داشت و فیض جهاد نصیب او نیز می‌شد، حضرت فرمودند، آیا در مسیر فکری ما و موافق ماست؟ آن شخص عرض کرد، بله! حضرت فرمود او نیز در تمام ثواب‌های ما شریک است. امروز نیز اگر یکی از افراد که پست و سمتی نگرفته، شخصی را که مسؤول شده حمایت، یاری و تأیید کند او نیز در همه ثواب‌های آن مسؤول شریک خواهد بود.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌صادقی گزارشی از طرح بصیرت‌افزایی و افزایش عمق دینی و معرفتی نیروهای سپاه و خانواده‌های ایشان ارائه کرد.

منبع: حوزه

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار