مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان:

جانبازان قطع نخاع در وفاداری به نظام و رهبری الگو هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: جانبازان قطع نخاع در صبر و وفاداری به نظام و رهبری الگو هستند و آنها جز تکریم و احترام توقعی از مردم و مسئولان ندارند.
کد خبر: ۲۸۷۴۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵ - 19April 2018

جانبازان قطع نخاع در وفاداری به نظام و رهبری الگو هستندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، سردار «محمدرضا حسنی‌سعدی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان در آستانه گرامیداشت روز پاسدار و جانباز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد 577 هزار و 889 جانباز در کشور داریم که از 5 تا 70 درصد جانبازی دارند که از این تعداد 19 هزار و 500 جانباز در استان کرمان هستند.

وی با اشاره به اینکه جانبازان جز تکریم و احترام توقعی از مردم و مسئولان ندارند افزود: جانبازان قطع نخاع در حقیقت جانبازان صعب‌العلاج هستند که در کشور هزار و 698 نفر جانباز قطع نخاع از ناحیه کمر و 221 نفر جانباز قطع نخاع از ناحیه گردن هستند.

این مسئول به دیدار با یکی از جانبازان قطع نخاع «امان الله دارابی» اشاره کرد و گفت: این جانباز عزیز بیان می کرد که «جانباز واقعی همسران ما هستند که همه سختی‌ها و مشکلات زندگی و نگهداری از ما را به دوش دارند و بدون هیچ منتی ما را همراهی می‌کنند».

حسنی‌سعدی به بیان خاطره جانبازی خود در دوران هشت سال دفاع مقدس پرداخت و افزود: جانباز شهید «ابراهیم نجفی» از جمله کسانی بود که من شاهد شهید شدنش بودم، وی بسیار مجروح شده بود و اسلحه هم نداشت و سرباز عراقی اشاره می‌کند که تسلیم شود، ابراهیم هرگز این کار را نکرد و با کلوغ به سمت دشمن حمله ور شد و دشمن وی را به شهادت رساند.

وی به جانبازان نابینا در کشور اشاره کرد و گفت: در کشور هزار و 310 نفر جانباز نابینا هستند که آرزوی دارند برای یک لحظه هم که شده فرزندان خود را ببینند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم به جانبازانی اشاره کرد که در دوران جنگ اسیر شدند و افزود: 15 نفر از جانبازان عزیز ما در حالی که قطع نخاع بودند اسیر شدند که 3 نفر از این عزیزان «غلامعلی محمدی »، «محمد رضایی سرداری» و «حاجی زاده» از استان کرمان بودند.

این مسئول ادامه داد: شهید «محمد رضایی» 3 روز در میدان بود که در 10 اردیبهشت 61 قطع نخاع شد و به اسارت دشمن درآمد.

حسنی‌سعدی به 2 نفر از عزیزان قطع نخاع از ناحیه گردن اشاره کرد و بیان داشت: جانباز «اکبر توسنگ» و جانباز «کرامت باسزه» دو عزیزی هستند که همسران این بزرگواران بیش از 30 سال تمام امورات آنها را بدون هیچ توقع و چشم داشتی انجام می دهند.

وی گفت: در استان کرمان 47 جانباز قطع نخاع هستند که از وجود و حضور آنان ما نفس می کشیم که در صبر و شکرگذاری و وفاداری به نظام و رهبری الگو هستند و با اعتقاد و بی‌منت زندگی می کنند و همیشه در مراسم های ملی و مذهبی جزء نفرات اول بودند.

حسنی‌سعدی افزود: بعضی از جانبازان شیمیایی از ناحیه ریه به حدی آسیب دیدند که به گفته پزشک مانند کسی هستند که پتویی جلوی دهان گذاشته و بخواهند نفس بکشند.

مدیرکل بنیاد شهد و امور ایثارگران قم در پایان متذکر شد: جانبازان از مردم و مسئولان هیچ توقعی جز تکریم و احترام ندارند و وظیفه ما است که امر را به درستی انجام دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار