نگرانی مخالفان دولت سوریه از عملیات ارتش این کشور علیه تروریست‌ها

رئیس هیأت مخالفان دولت سوریه ضمن اتهام ایران به دخالت در امور کشورهای منطقه از عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در شمال و جنوب این کشور ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۲۸۷۵۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱ - 19April 2018

نگرانی مخالفان دولت سوریه از عملیات ارتش این کشور علیه تروریست‌هابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «نصر الحریری»، رئیس هیأت مخالفان دولت سوریه در مذاکرات به  عملیات ارتش این کشور علیه تروریست ها واکنش نشان داد.

وی شامگاه پنجشنبه طی نشست خبری در شهر ریاض، پایتخت عربستان سعودی به دولت سوریه درباره عملیات نظامی در شمال و جنوب این کشور «به بهانه مقابله با تروریست‌ها» هشدار داد.

ارتش سوریه بعد از عملیات پاکسازی غوطه شرقی، از صبح پنجشنبه عملیات نظامی خود علیه عناصر داعش در جنوب دمشق و گروه های مسلح تروریستی در القلمون شرقی را شروع کرد که در منطقه القلمون منجر به توافق تخلیه این منطقه شد.

حریری دولت سوریه را به سنگ‌اندازی در رسیدن تیم حقیقت یاب سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی به شهر دوما برای بررسی حمله شیمیایی مخالفان سوری متهم کرد.

مخالفان دولت سوریه در حالی ادعای سنگ‌اندازی در روند کار حقیقت یاب می‌کنند که دمشق به فاصله کمتر 2 روز از وقوع حمله شیمیایی،‌ از سازمان مذکور رسما خواست برای بررسی حمله ادعایی به سوریه کارشناس اعزام کند.

رئیس هیأت مخالفان دولت سوریه ایران را به نقض قوانین بین‌المللی متهم کرد و مدعی شد که ایران در امور کشورهای عربی منطقه دخالت  می‌کند.

وی بار دیگر از هرگونه تلاشی بین‌المللی برای اجرای بیانیه ژنو یک و قطعنامه‌های شورای امنیت در مورد سوریه استقبال کرد.

نصر الحریری ادعا کرد که دولت سوریه همچنان دارای تسلیحات شیمیایی است و راه حل نظامی را بر راه حل سیاسی ترجیح می دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار