یادداشت/ رحیم محمدی

پاسداران؛ فرزندان صالح انقلاب اسلامی‌ هستند

پاسداران انقلاب اسلامی همواره نشان داده‌اند که فرزند خلفی برای انقلاب اسلامی هستند.
کد خبر: ۲۸۷۵۵۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ - 20April 2018

پاسداران؛ فرزند صالح انقلاب اسلامیگروه دفاعی امنیتی دفاع پرس-رحیم محمدی؛ امروز سالروز ولادت سبط پیامبر اسلام(ص) حضرت امام حسین (ع) است؛ روزی که در تقویم کشورمان به نام «روز پاسدار» نامگذاری شده است.

این روز فرخنده را به این دلیل به نام روز پاسدار نامگذاری کردند که حضرت اباعبدالله (ع) برای پاسداری از انقلابی که جدشان در جامعه بت‌پرستان مکه بوجود آورده بود، جان خود، خانواده و 72 آن از یاران باوفای خود را در محشر عاشورا تقدیم کرد، تا انقلاب اسلامی خاتم الانبیاء (ص) پا برجا بماند.

به همین دلیل است که پاسداران در طول دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره در جهت پاسداشت انقلاب اسلامی، بی هیچ منتی جان خود را به پیروی از سید الشهدا(ع) در عرصه‌های گوناگون فدا کردند.

این عزیزان در اوایل پیروزی انقلاب وقتی غائله تجزیه طلبان ضد انقلاب در کردستان، گنبد، خوزستان و سایر نقاط آغاز شد، برای حفظ تمامیت ارضی کشور وارد عرصه کارزار جنگ با ضدانقلابیون شدند و در این راه شهدای متعددی را تقدیم نهال انقلاب کردند؛ مجاهدت های پاسداران بویژه در کردستان به نحوی عرصه را برای ضدانقلابیون تنگ کردند که این افراد برای نشان دادن شدت کینه و تنفر خود از پاسداران، بعضا آن ها را همانند داعش سر می بریدند بلکه به خیال خود این گونه اعمال آنها موجب رعب و وحشت پاسداران انقلاب اسلامی شود.

از سوی دیگر زمانی که هنوز غائله کردستان به اتمام نرسیده بود، غائله دیگری با شدت و وسعت بیشتری شکل گرفت و آن همان آغاز جنگ تحمیلی بود؛ جنگی که هشت سال بهترین مردان این کشور در صحنه های مختلف آن به شهادت رسیدند.

پاسداران در آن دوران در سخت ترین شرایط مجاهدت های بسیاری آفریدند و این باعث شد تا پیر و مرادشان لب به تمجید این عزیزان بگشاید و بگوید: «ای کاش من هم یک پاسدار بودم»؛ سخنی که بر قلب و جان پاسداران نشست و آنها را در راهی که انتخاب کرده بودند، مصمم تر ساخت.

البته مجاهدت‌های پاسداران تنها به دوران جنگ سخت نظامی محدود نشد زیرا پس از پیروزی نهایی در جنگ تحمیلی، در عرصه دیگری که همان سازندگی بود، وارد شدند و بواسطه بی ادعا بودن، توانستند در این عرصه نیز همانند دوران دفاع مقدس، خوش بدرخشند که نمونه این درخشش را در ساخت عظیم ترین سد مخزنی غرب آسیا یعنی سد کرخه به خوبی قابل مشاهده است.

بعد از دوران سازندگی نیز که کشورهای فرا منطقه ای در اطراف کشورمان حضوری چشمگیر یافتند باز این پاسداران انقلاب اسلامی بودند که برای ایجاد بازدارندگی دفاعی، ساخت تجهیزات و ملزومات دفاعی را با جدیت و سرعت بیشتری آغاز کردند و در این عرصه به چنان قابلیتی دست یافتند که علاوه بر ساخت انواع سلاح های متعارف و بازدارنده، توانستند با سلاح های پیشرفته استکبار جهانی هم مقابله کنند و حتی ان ها را سالم به غنیمت بگیرند؛ نمونه آن را در سالم نشاندن پهپاد پیشرفته RQ170 که به روباه صحرا مشهور بود، می توان دید.

البته حضور سپاه در عرصه پاسداری از انقلاب اسلامی محدود به این عرصه ها نمی شود بلکه در عرصه امنیت هواپیماهای مسافربری، ساخت راه های مواصلاتی حیاتی، راه آهن و مترو، تونل های انتقال آب و غیره نیز حضوری موثر دارند.

حتی امروز که جنگ نرم در فضای مجازی به شدت جریان دارد و در این جنگ جوانان و کیان خانواده های کشورمان مورد هدف قرار گرفته اند، پاسداران انقلاب اسلامی در این عرصه نیز توانمندی خود را به رخ دشمنان کشیدند و آن زمانی بود که با یکسری فعالیت های پیچیده موفق شدند تعدادی از شبکه های مجازی مبتذل را منهدم کنند و اداره کنندگان این شبکه ها را در اختیار قانون قرار دهند.

اکنون نیز که دشمنان اسلام و جریان وهابی بیش از گذشته عزم خود را با ایجاد جریان های تکفیری برای نابودی اسلام محمدی جزم کردند، پاسداران انقلاب اسلامی همچون گذشته برای مقابله با این دسیسه کشورهای استکباری و وهابیون و برای از بین بردن تهدید این دسیسه که در کشورهای عراق و سوریه شکل گرفته بود، آستین همت بالا زدند و با کمک مستشاری توانستند بار دیگر دشمنان اسلام محمدی را ناکام بگذارند.

بنابر این پاسداران انقلاب اسلامی که مولود انقلاب اسلامی هستند، از بدو تولد تاکنون نشان دادند فرزند خلفی برای این انقلاب هستند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار