در دیدار رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا؛

میشل عون: اقدامات برای پایان تجاوز اسرائیل به حریم لبنان را از سر ‌می‌گیریم

رئیس‌جمهور لبنان در دیدار رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، بار دیگر از نقض حریم زمینی و دریایی لبنان توسط رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.
کد خبر: ۲۸۷۵۷۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲ - 20April 2018

میشل عون: اقدامات برای پایان تجاوز اسرائیل به حریم لبنان را از سر ‌می‌گیریمبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، «جوزف ووتل» رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا طی سفر خود به لبنان با «میشل عون» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

بر اساس گزارش «النشره»، عون به ووتل گفت: لبنان کشور تجاوز‌کننده‌ای نیست، اما هر تجاوزی به سرزمینش را مردود می‌داند. اسرائیل همچنان به نقض حریم دریایی و زمینی لبنان ادامه می‌دهد و تلاش‌ها و تماس‌ها برای پایان دادن به این تجاوزات در ماه آینده از سر گرفته خواهد شد.

ژنرال ووتل هم بر حمایت کشورش از ارتش و نیروهای مسلح لبنان و تقویت همکاری‌ها تأکید کرد.

بنا بر این گزارش، علاوه بر نقض حریم هوایی لبنان برای انجام حملات رژیم صهیونیستی علیه سوریه، دو موضوع دیوار حائل و بلوک نفتی شماره 9 نیز به مسایل پرتنش میان بیروت و تل‌آویو تبدیل شده است.

در پی بالا گرفتن بحث‌ها درباره دیوار حائل در مرز لبنان، اسفندماه سال گذشته (1396) جلسه‌ سه‌جانبه‌ای میان ارتش لبنان، نظامیان رژیم صهیونیستی و نیروهای یونیفل در مرکزی بین‌المللی در نزدیکی گذرگاه مرزی «رأس‌الناقوره» برگزار شد و یونیفل پس از این جلسه بیانیه‌ای صادر کرد.

یونیفل در بیانیه خود اعلام کرده هر فعالیتی در نزدیکی «خط آبی» حدفاصل میان لبنان و اراضی اشغالی فلسطینی، باید قبل از آغاز شدن به اطلاع یونیفل برسد تا به سوءتفاهم یا اتفاقی منجر نشود.

تنش بر سر بلوک نفتی نیز پس از صحبت‌های «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی آغاز شد، لیبرمن در سال گذشته مدعی شد: پس از سال 2000 به مرزهای بین‌المللی توافق‌شده بر روی آن بازگشتیم. اما حزب‌الله دست به تحریک‌هایی می‌زند. مثلاً ناگهان حزب‌الله به دیواری که در اراضی خودمان در حال ساخت آن هستیم (دیوار حائل در مرز با لبنان)، اعتراض می‌کند. یا اینکه مثلا مناقصه برای بلوک شماره 9 را مطرح کرده‌اند در حالی که این بلوک متعلق به ماست.

«میشل عون» رئیس جمهور و «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان اظهارات لیبرمن را «تهدید» خواندند و گفتند لبنان از حق حاکمیت بر منابع خود برخوردار است. سه بلوک از بلوک‌های شماره 1، 8، 4، 9، و 10 میادین گازی ساحلی لبنان در مرز این کشور و فلسطین اشغالی قرار گرفته‌ است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار