آیت‌الله حسینی‌بوشهری: خداترسی و عبادت امام حسین (ع) مورد توجه جامعه اسلامی باشد

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عبادت از ویژگی‌های امام حسین (ع) است، گفت: سیدالشهدا (ع) فرمود روز قیامت انسان‌هایی احساس امنیت می‌کنند که در دنیا حالت خداترسی داشته باشند.
کد خبر: ۲۸۷۵۹۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۹ - 20April 2018

آیت‌الله حسینی‌بوشهری: خداترسی و عبادت امام حسین (ع) مورد توجه جامعه اسلامی باشدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، آیت‌الله حسینی بوشهری عصر امروز در گردهمایی ائمه جماعات قم که در مسجد امام حسن عسکری (ع) برگزار شد، اظهار داشت: ایمان به خدا بالاترین اعمال است و انسان‌هایی که به خدا اعتماد دارند در مشکلات زندگی محکم و استوار هستند.

وی با اشاره به حدیثی از امام حسین (ع) افزود: آن چه که مایه زینت انسان است علم و حلم است و نباید زود عصبانی شود و باید بردبار بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حدیثی از اهل بیت (ع) تصریح کرد: هر سخنی را نمی‌توان هر جا گفت حتی اینکه آن سخن درست باشد، سخن را باید در جای مناسب گفت و اگر جای مناسبی نبود انسان نباید سخن بگوید تا مورد سرزنش قرار نگیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: انسان نباید مجادله کند و نباید مقابل هرکسی قرار بگیرد و ابتدا طرف مقابل را بسنجد وسپس اقدام به سخنرانی کند.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: انسان باید به گونه‌ای در زندگی‌اش عمل کند که اگر کار خوبی انجام داد پاداش آن را می‌گیرد و در مقابل باید پاسخگوی گناه و خطای انجام داده باشد.

وی با بیان اینکه عبادت از ویژگی‌های امام حسین (ع) است، تصریح کرد: از خصوصیت سید‌الشهدا (ع) این است که در هنگام عبادت رنگ چهره‌اش تغییر می‌کرد و وقتی از این امام همام دلیل را پرسیدند پاسخ داد روز قیامت انسان‌هایی احساس امنیت می‌کنند که در دنیا حالت خدا ترسی داشته باشند، ترس از خدا که یکی از ویژگی‌های امام حسین (ع) بود باید مورد توجه جامعه باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار