عراقچی بر توسعه روابط ایران و نروژ تاکید کرد

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با معاون وزارت صنعت، تجارت و شیلات نروژ، بر تشکیل کمیته‌های مشترک به منظور توسعه دوجانبه روابط دو کشور تاکید کرد.
کد خبر: ۲۸۷۵۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۸ - 20April 2018

عراقچی بر توسعه روابط ایران و نروژ تاکید کردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، سید عباس عراقچی که به دعوت «وگر استرومن» همتای نروژی و به منظور برگزاری دور هشتم رایزنی های سیاسی دو کشور در اسلو بسر می برد روز جمعه 31 فروردین در دومین روز از سفر خود با «روی آنجولیک» معاون وزارت صنعت، تجارت و شیلات نروژ ملاقات کرد.

عراقچی در این ملاقات با اشاره به دیرپا بودن همکاری ها و روابط دو کشور مخصوصا در زمینه های نفت،گاز و شیلات، بر ضرورت تشکیل کمیته های دوجانبه برای توسعه و راهبری همکاری ها و دستیابی به سازوکارهای مناسب بانکی و مالی در زمینه های مورد علاقه تاکید کرد.

شرکت های نروژی آماده حضور در بازار ایران هستند

آنجولیک نیز در این دیدار اظهار داشت: نروژ از تجربیات، توانمندی ها و ظرفیت های مالی و فنی خوبی برای کار و سرمایه گذاری در ایران برخوردار است. شرکت های نروژی علاقمند به حضور و توسعه آن در بازار بزرگ ایران هستند و بسیاری از آنها اقدام به گشایش مجدد دفاتر خود در تهران کرده اند. وی با تاکید بر لزوم اهمیت دستیابی به راهکارهای مالی و بانکی، افزود: در نروژ اراده کافی برای تداوم و گسترش مناسبات با ایران وجود دارد.

تبادل نظر عراقچی و هالورسن در مورد برجام

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه ملاقات های خود، با اودن هالورسن معاون سیاسی وزارت امور خارجه نروژ نیز پیرامون همکاری های دوجانبه، برجام و تحولات و بحرانهای منطقه ای دیدار و تبادل نظر کرد.

ملاقات با سوریده وزیر امورخارجه و استرومن قائم مقام وزارت امور خارجه، سخنرانی در جمع محققان و نمایندگان برخی از شرکت ها در موسسه نوپی و مصاحبه با روزنامه آفتن پوستن از دیگر برنامه های عراقچی در این سفر بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها