4 شهید و صدها زخمی در چهارمین جمعه راهپیمایی «بازگشت»

نظامیان صهیونیست چهار شهروند فلسطینی دیگر را در جریان برگزاری راهپیمایی‌های حق بازگشت در مرزهای نوار غزه شهید و 729 تن را نیز مجروح کردند.
کد خبر: ۲۸۷۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱ - 21April 2018

۴ شهید و صدها زخمی در چهارمین جمعه راهپیمایی «بازگشت»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری فلسطین الیوم، روز گذشته (جمعه 31 فروردین‌ماه) در جریان راهپیمایی‌های «حق بازگشت» در مرزهای غزه و سرزمین‌های اشغالی، چهار شهروند فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و حدود 729 تن نیز زخمی شدند.

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین گفت که از صبح جمعه 4 شهروند فلسطینی به‌ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به‌شهادت رسیده‌اند که یک تن از آن‌ها کودک است.

هزاران نفر از شهروندان فلسطینی صبح جمعه برای شرکت در راهپیمایی‌های حق بازگشت به مرزهای نوار غزه آمدند تا بر حق خود نسبت به بازگشت به سرزمین‌های اشغالی فلسطین تأکید کنند.

فلسطینی‌ها در حالی راهپیمایی بازگشت را برگزار کردند که رژیم صهیونیستی با پرتاب اعلامیه‌هایی به آن‌ها هشدار داده بود که از حضور در این راهپیمایی خودداری کنند.

خبرنگاران فلسطینی در مناطق مرزی واقع در شرق نوار غزه اعلام کردند که نظامیان صهیونیست عامدانه و بدون توجه به قوانین بین‌المللی و حقوق بشر، تظاهرات کنندگان مسالمت‌جو را هدف قرار می‌دادند.

از آغاز راهپیمایی‌های بازگشت تاکنون 37 شهروند فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست شهید و بیش از چهار هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.

جمعه آینده، جمعه «جوان انقلابی» نام گرفت

کمیته ملی راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره تحمیلی علیه نوار غزه با اعلام پایان فعالیت‌های چهارمین جمعه راهپیمایی بازگشت که جمعه شهدا و اسرا نام گرفته بود، خواستار آماده شدن فلسطینی‌ها برای شرکت در پنجمین جمعه راهپیمایی بازگشت با نام «جوان انقلابی» شد.

فلسطینی‌های ساکن نوار غزه از روز جمعه 30 مارس (10 فروردین) مصادف با چهل و دومین سالگرد روز زمین، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را آغاز کردند.

فلسطینی‌ها در این راهپیمایی مردمی تلاش دارند بر قطعنامه 194 شورای امنیت سازمان ملل تأکید کنند، قطعنامه‌ای که در بند 11 آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان اشاره می‌شود.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار