امیر موسوی در جمع پاسداران سازمان بسیج:

ماموریت سپاه مقابله با ضدانقلاب و رژیم صهیونیستی است/ ارتش دست از دست سپاه برنخواهد داشت

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه ماموریت سپاه و بسیج مقابله با ضدانقلاب و رژیم صهیونیستی است، گفت: ارتش دست از دست سپاه برنخواهد داشت.
کد خبر: ۲۸۷۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ - 21April 2018

ماموریت سپاه مقابله با ضدانقلاب و رژیم صهیونیستی است/ ارتش دست از دست سپاه برنخواهد داشتبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم گرامیداشت مدافعان حرم که صبح امروز در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، اظهار داشت: سال‌هاست که عضو بسیج هستم و هر گاه به شهرستان می‌روم باید درباره تکالیفم در بسیج به پایگاهی که عضو آن هستم، پاسخگو باشم.

وی افزود: قبل از اینکه مسئولیت ارتش به بنده واگذار شود، چندین بار به سردار شیرازی گفتم که دوست دارم جانشین سازمان بسیج شوم و بارها عنوان کردم که اگر روزی لباس خدمت را از تن در بیاورم به پایگاه بسیج خواهم رفت و این موضع و اعتقاد قلبی‌ام است.

امیر موسوی که در جمع پاسداران سازمان بسیج سخنرانی می‌کرد، بیان داشت: حضور من در این مراسم برای تایید بر انسجام، همدلی و وحدت میان نیروهای مسلح است و نیز زدن تودهنی به دشمنان انقلاب اسلامی که گاهی در ذهنشان جدایی‌هایی قلیان می‌کند و با حرف‌هایی که می‌زنند. دشمنان تصور می‌کنند می‌توانند در دژ مستحکم انقلاب اسلامی که از نیروهای مسلح تشکیل شده، خللی وارد کنند یا بین آنها روزنه‌ای ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه این تلاش سال‌هاست انجام می‌شود اما همواره شکست خورده است، گفت: حضور بنده در این مراسم پاسخی است به دشمنان و کسانی که دنباله‌رو آنان هستند.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: دشمنی‌ها و قضاوت‌های ناصحیح تازگی ندارد چون از روز اول تاسیس سپاه قضاوت‌ها و مواضع خصمانه در مورد سپاه وجود داشته و امروز هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه هرچقدر دشمن از طرف مقابل ضربه بیشتری بخورد دشمنی خود را بیشتر می‌کند، اظهار داشت: در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی خط مقدم مبارزه با دشمنان، سپاه بوده و هرجا هم که سازمان‌ها و مسئولین کارشان گره خورده، بسیج وارد شده و گره را باز کرده؛ بنابراین دشمنی در قبال سپاه و بسیج طبیعی است.

امیر موسوی همچنین اضافه کرد: اشتباه دیگری که صورت می‌پذیرد، ناشی از مقایسه سپاه با ارتش‌های معمول دنیا است که این نگاه سرآغاز همه اشتباهات محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه امام بزرگوار ریشه ابرقدرتی مانند آمریکا را در این کشور خشکاند و رشته‌های وابستگی را قطع کرد، تصریح کرد: چند کار تاسیسی امام خمینی (ره) انجام داد که از سخت‌ترین کارهای ممکن محسوب می‌شوند؛ از جمله می‌توان به تاسیس نظام جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران اشاره کرد.

وی ادامه داد: امروز سپاه با این قدرت و جایگاه جهانی، نشانگر عظمت آن رهبر بزرگ است چرا که نهالی را غرس کرد که امروز شاخ و برگ آن در سراسر جهان گسترده شده و این مصداق شجره طیبه است.

امیر سرلشکر موسوی با اشاره به اینکه برخی‌ها به اشتباه عدم اعتماد به ارتش را دلیل تاسیس سپاه عنوان می‌کنند، گفت: امام به ارتش اعتماد داشت و بزرگترین عامل حفظ ارتش، امام (ره) بود؛ البته سپاه پاسداران هم برای پاسداری از اصل انقلاب و برای پیشبرد آرمان‌های انقلاب تاسیس شده است پس اگر به این موضوع توجه کنیم، هیچ سوال و ابهامی در این رابطه باقی نمی‌ماند.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: انقلاب‌های زیادی در دنیا به وقوع پیوسته اما آرمانی از آن‌ها باقی نمانده و تقریباً همه آنها مستهلک و بعضاً از صفحه تاریخ محو شده‌اند؛ پس برای اینکه انقلاب مستهلک و از نفس نیافتد و به دست نا اهلان و نا محرمان نیافتد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه سپاه در دوران دفاع مقدس در حالی که هیچ سابقه نظامی نداشت، در قامت یک ارتش قدرتمند نظامی ظاهر شد، تصریح کرد: بعد از جنگ صحبت‌هایی بر اساس اشتباه محاسباتی مبنی بر ادغام ارتش و سپاه مطرح شد، اما در اینجا تدبیر رهبر معظم انقلاب به کار آمد و فرمودند که اگر امروز ارتش و سپاه هم نداشتیم باید آن را ایجاد می‌کردیم و هرکس حرف از ادغام بزند، منافق است.

فرمانده کل ارتش انقلاب اسلامی را در مواجهه با تهدیدات ترکیبی برشمرد و خاطرنشان کرد: در اوایل کار، سپاه بیشتر فعالیت نظامی داشت، اما وقتی به تدریج انقلاب با تهدیدات ترکیبی مواجه شد، دفاع نیز می‌بایست ترکیبی می‌بود؛ براین اساس سپاه بنا بر وظیفه‌اش باید در برابر تهدیدات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و غیره دفاع کند.

وی تاکید کرد: اینکه بعضی می‌گویند چرا سپاه در آنجا دخالت می‌کند، ناشی از این است که متوجه این تهدیدات نیستند و یا به دلایلی نمی‌خواهند متوجه شوند.

فرمانده کل ارتش افزود: در مقابل بسیاری از تهدیدات نظامی نمی‌توان نشست تا دشمن به پشت در خانه ما بیاید و بعد با او بجنگیم؛ بلکه برای تحقق آرمان‌های انقلاب باید به طرف آن‌ها حرکت کرد و از کار انفعالی پرهیز کرد.

وی عنوان کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ویژگی‌هایی دارد که اگر نداشته باشد، اسلامی نیست. این ویژگی‌ها عبارتند از ضد سلطه و ضد رژیم نحس و نجس صهیونیستی بودن. همچنین دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم از اصول تفکیک‌ناپذیر انقلاب اسلامی است.

فرمانده کل ارتش گفت: وقتی نظام سلطه به سرکردگی آمریکا برای رژیم صهیونیستی حریم ادامه حیات ایجاد می‌کند، نباید بگذاریم این حریم ایجاد شود و یک روز به عمر نحس و نامشروع و جعلی رژیم صهیونیستی اضافه شود. البته نابودی رژیم صهیونیستی ظرف 25 سال قطعی‌ست اما بدان معنا نیست که بگذاریم در پایان 25 سال انجام شود. باید به سمت

وی با اشاره به اینکه نابودی رژیم صهیونیستی ماموریت سپاه است، بیان کرد: انقلابی که بگوید با ظالم کاری ندارد، انقلاب اسلامی نیست؛ این استهلاک و استحاله است. سپاه پاسداران متولی پاسداری از این ویژگی‌هاست. اگر قرار باشد از یک طرف وادادگی و از سوی دیگر تن آسایی منجر به فرهنگ عمومی جامعه شود، باید مقابل آن ایستاد. البته دشمن با حربه اقتصادی و غیره به دنبال ضربه زدن به نشاط و شور انقلابی ملت بزرگ ایران است. آن‌ها به دنبال این هستند تا عافیت‌طلبی به فرهنگ عمومی تبدیل شود که این به معنای استهلاک و اضمحلال است.

سرلشکر موسوی تاکید کرد: سپاه و بسیج وظیفه دارند، از پس‌رفت و ارتجاع جلوگیری کنند. ما هرگز ارتجاع را نمی‌پذیریم و نمی‌گذاریم چنین اضمحلالی صورت گیرد. وظیفه سپاه و بسیج نگاه داشتن مردم در صحنه انقلاب و عرصه‌های دفاع از آرمان‌های انقلاب است. اگر سپاه نبود، کشور و انقلاب هم نبود؛ این واقعیتی به همراه شواهد تاریخی است. ارتش هم بر پیمان خود استوار است که دست از دست سپاه برندارد تا نظام سلطه و عمر رژیم منحوس صهیونیستی به سر آید.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها