سردار کمالی در گفت‌وگو با دفاع پرس عنوان کرد؛

کاهش فاصله محل سکونت و خدمت برای سربازان/ پیش‌بینی تمهیدات لازم برای بازگشت امن سربازان به منزل

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تلاش شده تا سربازان در نزدیک‌ترین پادگان به محل زندگی، دوره آموزشی را بگذرانند؛ البته شاید پادگان‌های یک منطقه ظرفیت‌شان تکمیل شود و سرباز مجبور شود در پادگان دیگری دوره آموزشی خود را بگذراند.
کد خبر: ۲۸۷۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸ - 21April 2018

کاهش فاصله محل سکونت و خدمت برای سربازان/ تمهیدات لازم برای بازگشت امن سربازان به منزلسردار «موسی کمالی» رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، در خصوص آموزش سربازان اظهار داشت: بحث آموزش به صورت تخصصی با معاونت آموزش و پژوهش ستاد کل نیروهای مسلح است.

وی ادامه داد: بخشی از آموزش‌ها در خصوص وظایف اصلی سرباز به عنوان مدافع حریم امنیت و استقلال کشور است؛ سرباز باید توان رزمی داشته باشد و بداند که چگونه باید از اسلحه و امکاناتی که در اختیار دارد، استفاده کند.

سردار کمالی خاطرنشان کرد: شناخت نیروهای مسلح، آشنایی با مقررات نیروهای مسلح، نظم و انضباط، آشنایی با اسلام، تاریخ اسلام، احکام و نماز، آشنایی با بهداشت فردی و دوره امداد و نجات از دیگر بخش‌های آموزشی دوره سربازی است.

وی در خصوص اینکه آیا دوره‌های امداد و نجات برپا شده برای سربازان، برای آنان امکان امدادرسانی در مواقع بحران را فراهم می‌آورد یا خیر اظهار داشت: آموزش‌های ارائه شده در دوره امداد و نجات برای هدف منظور کافی نیست و بایستی آموزش‌ها و آمادگی‌ها بیشتر شود. در این رابطه باید برنامه‌ریزی شود که آیا درون دوره آموزش فعلی می‌توان این کار را انجام داد، یا اینکه با افزایش مدت زمان آموزش باید این موارد تحقق یابد.

سردار کمالی همچنین گفت: یکی از عوامل عمده تقسیم سرباز قبل از اعزام، فاصله محل خدمت با محل سکونت سرباز است. در این خصوص سعی شده تا سربازان در نزدیک‌ترین پادگان به محل زندگی خود، دوره آموزشی را بگذرانند. البته شاید پادگان‌های یک منطقه ظرفیت‌شان تکمیل شود و سرباز مجبور شود در پادگان دیگری دوره آموزشی خود را بگذراند.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: در برهه‌ای بر مساله بازگشت سربازان از پادگان‌ها به منزل زیاد توجه نمی‌شد و سرباز رها می‌شد تا خود بلیت بازگشت بگیرد اما اکنون ابلاغ شده است تا پس از پایان دوره، اختتامیه‌ای برگزار و به سربازان لوحی داده شود و از خانواده‌هایی هم که در آن نزدیکی هستند، دعوت می‌شود تا در این جشن حضور داشته باشند. سپس اتوبوس‌هایی که با شرکت‌هایشان قرارداد داریم به پادگان می‌آیند و ماشین و راننده کنترل می‌شوند و سربازان به شهرهایشان اعزام می‌شوند.

وی افزود: جهت رعایت ایمنی در هر اتوبوس ارشدی از بین سربازان انتخاب شده که این ارشد مرتب با افسر نگهبانی که در پادگان حضور دارد، ارتباط دارد و هر اتفاقی را سریعاً گزارش می‌دهد. افسر نگهبان تا زمانی که تمامی سربازان به منزل خود نرسیده باشند، پست خود را ترک نمی‌کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار