یادداشت/

لحظه‌ای خودتان را جای مدافعان حرم بگذارید!

چه کسی می‌تواند به راحتی از جان خود بگذرد و در مقابل وحشی‌ترین آدم‌های زمانه بایستد. درک کنیم مدافعان حرم برای چه به سوریه می‌روند و هدفشان چیست.
کد خبر: ۲۸۷۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳ - 21April 2018

گروه حماسه و جهاد دفاع پرس ـ حمید محجوب؛ می‌گویند مدافعان حرم حقوق‌های آنچنانی می‌گیرند. می‌گویند اینها برای بشار اسد به سوریه می‌روند و جیره‌خوار دولت سوریه شده‌اند!

از یکی از همین افرادی که مدام این عبارت را تکرار می‌کرد، سوال کردم: خب شما که به پول خیلی نیاز داری و الان هم که به گفته خودت بابت یک الی دو ماه حضور در سوریه حقوق چند ده میلیونی پرداخت می‌کنند، پس چرا راهی سوریه نمی‌شوی تا ظرف چندماه پولدار شوی؟ سکوت کرد و از پاسخ بازماند... .

لحظه‌ای خودتان را جای مدافعان حرم بگذارید!

منصفانه به موضوع نگاه کنیم و جملات خود را بدون هیچ غرضی به زبان بیاوریم. هیچکدام از این حرف‌ها و وعده‌ها در مورد مدافعان حرم صدق نمی‌کند. به آنها نه وعده زندگی مرفه داده بودند و نه پولی که به جان شریفشان بیارزد.

چه کسی می‌تواند به راحتی از جان خود بگذرد؟ چه کسی می‌تواند در مقابل وحشی‌ترین آدم‌های زمانه بایستد؟ چه کسی می‌تواند در زیر بارش خمپاره دوام بیاورد؟ چه کسی می‌تواند با وضعیت بحرانی مناطق سوریه و کشتارهای بی‌رحمانه تروریست‌ها کنار بیاید؟

برای مدافعان حرم فقط این شرایط مهیا بود که بتوانند زخمی که از زمانه حادثه کربلا یا حتی کوچه‌های مدینه و سقیفه با خود داشتند را با دفاع از حریمِ حرم عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) التیام بخشند.

اکثر شهدای مدافع حرم، دارای همسر و فرزند هستند. در حال حاضر داغ سنگینی بر دل همسران و فرزندان شهدا مانده است. آیا این داغ‌ها با پول خریدنی است؟ خیر. کاش بودید و می‌دیدید لحظه‌ای که فرزند خردسال بهانه‌ی پدر شهیدش را می‌گیرد و ای کاش نظاره می‌کردید که همسر شهید تمام هستی‌اش را به یکباره از دست داد و حالا چند عکس از شهیدش، قدری جای خالی او را در خانه برایش پر می‌کند و چشمانش مدام با اشک خو گرفته است.

لحظه‌ای به خودمان بیاییم و درک کنیم مدافعان حرم برای چه به سوریه می‌روند و هدفشان چیست... .

انتهای پیام/ 116

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار