یادداشت/

سپاه امروز نه‌تنها پاسدار انقلاب بلکه پاسدار اسلام ناب محمدی است

سپاه امروز نه‌تنها پاسدار انقلاب بلکه پاسدار اسلام ناب محمدی است که پس از انقلاب در حال گسترش در بین اذهان مردم جهان است و علت چنین پیشرفتی نه در نوع سازمان و یا بودجه تخصیص یافته، بلکه در اعتقادی است که هر پاسدار در بدو ورودش به سپاه در خود پرورانده و با آن زندگی می‌کند.
کد خبر: ۲۸۷۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵ - 21April 2018

سپاه امروز نه تنها پاسدار انقلاب بلکه پاسدار اسلام ناب محمدی استبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، سرتیپ دوم پاسدار «عزت‌الله جعفری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی در یادداشتی در خصوص روز پاسدار نوشت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با دیدی عمیق و آینده‌نگر برای حفظ دستاوردهای انقلاب، فرمان تاسیس چندین ارگان را داد که یکی از آنها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. سپاه ابتدا زیر نظر شورای انقلاب و پس از تصویب قانون اساسی زیر نظر فرمانده کل قوا به عنوان ارگانی که وظیفه پاسداری از انقلاب و دستاوردهایش را داشت، اداره شد.

اینکه حضرت امام خمینی روز ولادت حضرت اباعبدالله (ع) را به عنوان روز پاسدار نام نهادند، نشان از پیامی بود که از این منظور داشتند و آن اینکه با نامگذاری این روز تکلیف را برای تمام پاسداران معین کردند و آن حسینی زیستن و حسینی شهید شدن پاسداران و تاسی از فرهنگ ناب سید الشهدا بود.

با وجود اینکه هر کسی که به آرمان‌های انقلاب و حفظ آن فکر کند و جهت موفقیت انقلاب و اسلام تلاش کند خود یک پاسدار است، لیکن عهد و پیمان سپاهیان با جان شان است و یکی از شایستگی‌های پاسداری گذشتن از جان شیرین است. نشان و آیه حک شده بر آرم سپاه که از همان ابتدا بر روی قلب هر پاسداری نقش بسته نیز حکایت از دلبستگی پاسداران به نثار جان خود در راه اسلام و اعتقادشان است.

از طرفی دیگر نباید بین پاسداران دیروز و امروز تفاوتی قائل شد. گزافه نیست اگر بگوییم شور و شوق پاسداران دهه‌های سوم و چهارم انقلاب از پاسداران دهه های اول و دوم انقلاب بیشتر است، چرا که این ادعا، امروز در نبرد علیه کفر و تکفیر در جبهه‌های مقاومت به اثبات رسیده است. جوانان دهه هفتادی که هیچ تصوری از جنگ و انقلاب نداشتند، جان خود را نه به عنوان شغل بلکه به عنوان اعتقادشان در آنسوی مرزها و برای دفاع از ناموس و کشورشان که همان اسلام و انقلاب است بر کف دست گرفته و شجاعت هایی را رقم زده اند که هنوز تاریخ یارای بازگو کردن آن ها را ندارد.

سپاهی که زمانی متولد انقلاب بود و در دفاع مقدس آرام آرام رشد یافت و سازماندهی شد، امروز پس از گذشت 40 سال به چنان رشد، بلوغ و باوری رسیده که به عنوان قدرت اصلی منطقه و 5 قدرت نظامی دنیا در چابکی و انعطاف تبدیل شده است.

رزمندگان آن زمان دوران جنگ، هر کدامشان امروز به فرماندهی در تراز جهانی تبدیل شده اند که تئوری هایشان امروز در اتاق‌های فکر دشمنان همواره مورد رصد و بررسی است.

سپاه امروز نه‌تنها پاسدار انقلاب بلکه پاسدار اسلام ناب محمدی است که پس از انقلاب در حال گسترش در بین اذهان مردم جهان است و علت چنین پیشرفتی نه در نوع سازمان و یا بودجه تخصیص یافته بلکه در اعتقادی است که هر پاسدار در بدو ورودش به سپاه در خود پرورانده و با آن زندگی می‌کند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار