سردار شرفی عنوان کرد؛

بهبود روزافزون عملکرد ناجا در جلب رضایت شهروندان/ نقش آموزش در کیفیت خدمات پلیس

رییس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به بهبود روز افزون عملکرد ناجا در جلب رضایت شهروندان، بر نقش آموزش در کیفیت خدمات پلیس تاکید کرد و گفت: نیروهای پلیس باید از هر فرصتی برای ارتقاء سطح دانش و مهارت خود بهره گیرند.
کد خبر: ۲۸۷۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶ - 21April 2018

بهبود روزافزون عملکرد ناجا در جلب رضایت شهروندان/ نقش آموزش در کیفیت خدمات پلیسبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «محمد شرفی» رییس پلیس پیشگیری ناجا در آیین پایانی دوره استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به فرمایش امیرالمومنین حضرت علی (ع) که فرمودند «نیروهای مسلح هر کشوری باید مانند دژی مستحکم برای مردم آن کشور باشند» اشاره کرد و اظهار داشت: این فرمایش گوهربار به این معناست که نیروهای مسلح باید مورد اعتماد مردم و تکیه‌گاه آنان در شرایط سخت و حالت ترس باشند که این وظیفه بسیار سنگینی است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در سال 1396 بیش از 5 میلیون مورد اجرای احکام، 12 میلیون مورد حضور در صحنه امدادخواهی از پلیس 110 و 26 میلیون انجام دستور قضائی را در کارنامه خود داشته است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه قاطعیت و کارآمدی حرفه‌ای نیروهای ما در این ماموریت درصد بالایی از رضایتمندی شهروندان را به همراه داشته که از این بابت بسیار خوشحال هستیم، اما هنوز اقداماتی برای انجام دادن وجود دارد که می‌باید به آنها توجه کرد.

رییس پلیس پیشگیری ناجا تصریح کرد: حرفه پلیسی، شغلی است بسیار خطیر و پراسترس که توانی بسیار بالا، صبر و استقامتی پولادین طلب می‌کند، بر همین اساس کارکنان ناجا باید از مهارت‌های بسیار بالایی از جمله ارتباطی، اجتماعی، بدنی، حرفه‌ای و... برخوردار بوده و توجه دقیقی در انجام وظیفه داشته باشند، چراکه کوچکترین اشتباه ممکن است صدمات جبران‌ناپذیری در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه سامانه پایش هوشمند پلیس پیشگیری ناجا که در کنترل عملکرد کلانتری‌ها فعالیت می‌کند، بازخوردهای بسیار دلگرم کننده‌ای از انجام وظیفه کارکنان ثبت کرده که عباراتی همچون داشتن روحیه پاسخگویی و راهنمایی، مهارت بالای کارکنان، توجه کافی به ارباب رجوع و رعایت ادب در برخورد با مراجعان از جمله آن بود که باعث افتخار است.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: از سوی دیگر نارضایتی‌هایی نیز وجود دارد که هرچند درصد آن بسیار بسیار اندک است، لیکن باید به آن توجه جدی شود تا با مرتفع کردن مشکلات به یک پلیس ایده‌آل برای میهن اسلامی تبدیل شویم.

وی اضافه کرد: در همین راستا توجه به مواردی مانند رعایت بهداشت عمومی و روانی، بهبود کیفی و کمی تجهیزات و امکانات به ویژه وسایل نقلیه، افزایش شمار نیروی انسانی و به کارگیری نیروهای زن در جایگاه‌های مناسب می‌تواند در راستای بهبود هرچه بیشتر وضعیت مفید باشد.

رییس پلیس پیشگیری ناجا با تاکید به اینکه نیرو و استعداد پلیس می‌بایست در بخش‌های راهبردی و سطوحی که عمیقا بر امنیت عمومی مؤثر هستند صرف شود، تصریح کرد: در همین راستا پلیس قصد دارد در سال جاری نیز همچنان روند برون سپاری خدمات انتظامی قابل واگذاری را با قدرت ادامه دهد تا با جلب مشارکت عمومی، انرژی و تمرکز خود را برای پرداختن به مسائل اساسی‌تر آزاد کند.

سردار شرفی در خاتمه با بیان اینکه نیروهای پلیس باید از هر فرصتی برای ارتقاء سطح دانش و مهارت خود بهره گیرند، خاطرنشان کرد: درخواست من از کارکنان کلانتری‌ها این است در رویارویی با شرایط پرخطر و تنش‌زا آرامش خود را حفظ کرده و از اولویت دادن به احساسات و روابط پرهیز کنند و این مهم تنها با آموزش و تکرار و تمرین حاصل خواهد شد.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار