مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه:

لزوم سرمایه‌گذاری مردمی در حوزه فرهنگ و هنر/ مردم باید متولی اجرای فعالیت‌های فرهنگی باشند

حجت‌الاسلام «رحیم جعفری» گفت: حوزه فرهنگ و هنر مردمی است، نه دولتی و باید فعالیت‌های این حوزه را به سمت مردمی شدن هدایت کرد.
کد خبر: ۲۸۷۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷ - 21April 2018

مردم باید متولی اجرای فعالیت های فرهنگی باشندحجت‌الاسلام «رحیم جعفری» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس، اظهار داشت: فرهنگ و هنر حوزه‌ای گسترده و تأثیرگذار است و نباید دولتی باشد، بلکه باید فعالیت‌های این حوزه را به سمت مشارکت جدی مردم هدایت کرد.

وی افزود: مردم علاوه بر در دست گرفتن اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، باید در این حوزه نیز سرمایه گذاری و هزینه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، با تأکید بر این‌که باید افراد متمول جامعه را مجاب کرد تا در حوزه فرهنگ و هنر سرمایه‌گذاری کنند، گفت: هر نوع هزینه کردن در این حوزه به عنوان یکی از حوزه‌های زیربنایی و تأثیرگذار و جذاب جامعه، یک نوع سرمایه گذاری بلند مدت و مؤثر برای جامعه است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی دیربازده اما اثرگذار، مهم و زیربنایی است، بیان داشت: ممکن است یکی از دلایل عدم روی آوری مردم به سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ و هنر، دیربازدهی و کمتر دیده شدن آن باشد، اما باتوجه به اهمیت این حوزه و میزان اثرگذاری بسیار بالای آن به دلیل جذابیت فعالیت‌ها، از مردم دعوت می‌کنیم تا بخشی از سرمایه‌های خود را به این حوزه سوق دهند.

جعفری حمایت و تقویت تشکل‌ها و انجمن‌های فرهنگی و هنری را یکی از برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه دانست و تصریح کرد: از اجرای برنامه‌های حوزه فرهنگ و هنر توسط انجمن‌ها و تشکل‌ها استقبال می‌کنیم.

وی گفت: توجه به شرایط بومی و منطقه‌ای و مطالباتی که اصحاب فرهنگ و هنر دارند نیز در برنامه ریزی و تدوین برنامه‌ها اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه مدنظر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، با بیان این‌که در حوزه شعر و ادبیات و برگزاری محافل، جلسات و جشنواره‌ها در سال گذشته قدم‌های خوبی برداشته شد، بخشی از این فعالیت‌ها را مربوط به حوزه دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: امسال نیز تئاتر «مرصاد» در حوزه دفاع مقدس از جمله برنامه‌های شاخصی است که برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار