صفری در گفت‌وگو با دفاع پرس:

کره شمالی به شعارهای ترامپ دل‌خوش نباشد/ آمریکا قابل اعتماد نیست

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا نمی‌تواند به تعهداتش در قبال هیچ کشوری پای‌بند بماند، گفت: کره شمالی به شعارهای ترامپ دل‌خوش نباشد.
کد خبر: ۲۸۷۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴ - 21April 2018

/«احمد صفری» نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر تعطیلی آزمایشگاه‌های هسته‌ای کره شمالی و احتمال دیدار سران این کشور با مقامات ارشد آمریکایی اظهار داشت: ایالات متحده در برجام تعهد کرده بودند به گفته‌ها و وعده‌هایشان نسبت به ایران در این قرارداد عمل کنند؛ اما دیدیم که حتی بازرسان آژانس هم به عدم پای‌بندی ترامپ در خصوص برجام واکنش نشان دادند، با تمام این بدعهدی‌ها امروز ما شاهد هستیم که رئیس‌جمهور آمریکا در مقابل کره شمالی از همان روشی استفاده  می‌کند که در مقابل ایران به کار برده بود؛ لذا مقامات کره شمالی نباید به آمریکایی‌ها اعتماد داشته باشند و دل‌خوش به شعارهای ترامپ نباشند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر آمریکایی‌ها برجام را نقض کنند، ما با اراده بالاتری راکتورهای در حالت تعلیق را فعال می‌کنیم، گفت: نقض برجام نمی‌تواند ما را از دست‌یابی به انرژی هسته‌ای بازدارد.

این نماینده خانه ملت با اشاره به اینکه قابل اعتماد بودن آمریکایی‌ها نه‌تنها برای کره شمالی بلکه باید برای تمام کشورها واضح و آشکار شده باشد، افزود: «کیم جونگ اون» و تمام مسوولان و دست‌اندرکاران کره شمالی باید متوجه شده باشند که آمریکایی‌ها نمی‌توانند به هیچ قرارداد منعقد شده‌ای پای‌بند بمانند.

وی با بیان اینکه تمام توجه آمریکایی‌ها به کسب منافع خودشان معطوف است، تصریح کرد: دونالد ترامپ با اقداماتی که از زمان روی کار آمدنش انجام داد، انزوای ملت و کشورش را نسبت به گذشته دوچندان کرد، اینکه او به‌عنوان رئیس جمهور آمریکا نمی‌تواند به تعهدی که انجام داده عمل کند، مایه خفت این کشور شده است؛ لذا روند او در برجام می‌تواند درس عبرت بزرگی برای مقامات کره‌ای باشد.

صفری با بیان اینکه بزرگترین آزمایشگاه های هسته ای در آمریکا وجود دارد، گفت: کشوری که در نسل‌کُشی و ساخت انواع تسلیحات جنگی ید طولایی دارد، حق ندارد در امو.ر کشورها دخالت کرده و آن ها را به تولیدکنندگان سلاح های هسته ای محکوم کند.

به گزارش دفاع پرس، رئیس جمهور آمریکا به تازگی در صفحه شخصی خود نوشته است: کره شمالی با تعلیق همه آزمایش‌های هسته‌ای و تعطیلی یک سایت مهم آزمایش تسلیحات خود موافقت کرده و منتظر دیدارمان در سطح سران هستم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار