رحیمی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

آمریکا با هدف محک زدن میزان همراهی اروپا، به سوریه حمله کرد

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورهای عضو اتحادیه اروپا به جز فرانسه و انگلیس که مواضع روشن و مشخصی ندارند، در حمله موشکی به سوریه ترامپ را یاری نکردند، گفت: حمله اخیر آمریکا آزمایشی برای سنجش میزان همراهی اتحادیه اروپا با آن‌ها بود.
کد خبر: ۲۸۷۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ - 21April 2018

/«علیرضا رحیمی» عضو کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، در خصوص حمله موشکی اخیر آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه که با پشتیبانی‌های آل سعود انجام شد، اظهار داشت: ترامپ با این اقدام اهداف متعددی را دنبال می‌کرد؛ پی بردن به اینکه آیا اتحادیه اروپا نیز در حملات نظامی این کشور را حمایت می‌کند یا نه، یکی از این اهداف بود.

این نماینده خانه ملت با اشاره به اینکه کشورهای عضو اتحادیه اروپا به جز فرانسه و انگلیس که مواضع روشن و مشخصی ندارند، در حمله موشکی به سوریه ترامپ را یاری نکردند، افزود: حمله اخیر آمریکا آزمایشی برای سنجش میزان همراهی اتحادیه اروپا با آن‌ها بود.

رحیمی همکاری کشورهای عضو اتحادیه اروپا با آمریکا را در مسائل سیاسی عنوان کرد و گفت: آلمان، ایتالیا، اتریش و کشورهای دیگر اتحادیه اروپا در اقدام متجاوزانه دونالد ترامپ نقشی نداشته و این کشور را حمایت نکردند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جایگاه سعودی‌ها نیز با حمله این سه کشور به سوریه بیش از گذشته مشخص شد، تصریح کرد: عربستان برای سرنگونی حکومت بشار اسد و سهم خواهی از این کشور، کمک های مالی فراوانی به مخالفان اسد کردند؛ لذا سفر بن‌سلمان به فرانسه را می‌توان مقدمه‌سازی برای ایجاد انگیزه در مقامات این کشور برای حمله به سوریه دانست.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها