آیت الله علم ­الهدی:

مدافعان حرم لشکر فاطمیون میراث‌داران اجدادشان هستند/ عظمت جانباز در گرو مقاومت در خط جانبازی است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه مدافعان حرم لشکر فاطمیون میراث‌داران اجدادشان هستند، گفت: جانبازان فاطمیون خصوصیتی دارند که آن‌ها را از دیگر جانبازان متمایز می­‌کند.
کد خبر: ۲۸۷۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷ - 21April 2018

مدافعان حرم لشکر فاطمیون میراث ­داران اجدادشان هستند/عظمت جانباز در گرو مقاومت در خط جانبازی استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، در سالروز ولادت حضرت ابوالفضل­ العباس (ع) جمعی از مدافعان حرم و جانبازان لشکر فاطمیون امروز با آیت‌الله «سید‌احمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی دیدار کردند.

آیت‌الله علم‌­الهدی در این دیدار با تبریک ولادت حضرت عباس (ع) و روز جانباز اظهار داشت: علت اینکه روز ولادت حضرت قمربنی­ هاشم (ع) روز جانباز لقب گرفته بخاطر این است که حضرت علاوه بر مقام شهادت در رکاب حضرت اباعبدالله ­الحسین (ع)، مراحل جانبازی را قبل از شهادت گذرانده بودند.

وی افزود: وجود جانبازان عزیز نمایشگر مقام جانبازی حضرت عباس (ع) است و به همان میزان که شما جانبازان مظهر جانبازی آن حضرت هستید روز ولادت ایشان به شما تعلق دارد.

امام جمعه مشهد گفت: عظمت حضرت ابوالفضل (ع) به آن دلیل است که قبل از شهادت، به مقام جانبازی نائل شدند و در حال جانبازی به شهادت رسیدند. به فرمایش حضرت سجاد (ع) حضرت عباس (ع) به مقامی رسیده ­اند که همه شهدا به جایگاه ایشان غبطه می­ خورند. این مسئله دلالت بر این دارد که مقام جانبازی در درگاه خداوند مقام رفیعی است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: مجموع آلامی که یک شهید در لحظه شهادت درک می ­کند، هر جانباز در هر روز جانبازی­ اش آن را احساس می ­کند. هر روز برای جانباز یک شهادت به حساب می ­آید.

علم ­الهدی ادامه داد: شهید با شهادتش غیر از درک فضیلت شهادت، به خانواده و تمام کسانی که در شعاع پرتو او قرار دارند عظمت می­ بخشد. عوارض جانبازی یک جانباز هم که متوجه خانواده او می­ شود به آنها عظمت ایثار می ­دهد. عظمتی که شهادت شهید به او می ­دهد مشروط به این است که حفظ فرهنگ شهادت و فرهنگ خانواده شهید در خانواده او یک اصل شمرده شود. عظمت جانباز هم در حقیقت مشروط به یک شرط است و آن مقاومت در خط جانبازی جانباز است.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: عظمت جانباز، در مقاومت در برابر عوارضی که در قبال جانبازی بوجود آمده تبلور پیدا می­ کند که مقاومت خانواده جانباز را نیز می ­طلبد. مقاومت خانواده جانباز، در ایجاد فضایی آرام و به دور از هیاهو نمود پیدا می­ کند. در این صورت خانواده جانباز در ثواب جانبازی او شریک هستند و سعادت را برای خود رقم می ­زند.

وی در ادامه ابراز داشت: جانبازان فاطمیون خصوصیتی دارند که آنها را از دیگر جانبازان متمایز می­ کند هر چند که شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون نیز از این خصوصیت برخوردار هستند. شما جانبازان فاطمیون همانند شهدای فاطمیون یک رزمنده عادی نبودید. شما از تباری هستید که قرن­ ها قبل، با اینکه در محاصره دشمنان اهلبیت قرار داشتند اما محور فدایی خاندان پیغمبر(ص) شدند، تاریخ پر فراز و نشیب شیعیان افغانستان مؤید این ادعا است. اجداد و پدران شما محور مقابله با دشمنان اهلبیت در افغانستان بودند. شما نیز میراث­ داران اجدادتان هستید. زمانی که حرم آل الله مورد تهدید گروه های تکفیری قرار گرفت پا در میدان جهاد گذاشتید و به مقابله با دشمنان اهلبیت پرداختید.

علم ­الهدی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب در حمایت از خط و فرهنگ اهلبیت برای شما بستری را فراهم کرد تا میراث فدایی شدن در خط اهلبیت پیغمبر (ص) را که از پدرانتان به شما به ارث رسیده متبلور کنید. قدر این نعمت را بدانید. شما به هدفی رسیدید که ارواح پدرانتان را نزد پیامبر اکرم (ص) راضی کرده است. برای آنها افتخاری است که از نسل­ شان مجاهدینی برای جانفشانی در راه اهلبیت به پا خواسته ­اند. اجداد شما در نزد حضرت سیدالشهدا (ع) به جانبازی شما افتخار می­ کنند.

وی در پایان، با تکریم مقام همسران و مادران جانبازان گفت: تمام فضیلت‌هایی که شما جانبازان دارید و مقامی که با جانبازی­ پیدا کرده ­اید و به واسطه آن هر شب اجر یک شهادت برای شما نوشته می­ شود، خانواده شما نیز در این اجر و ثواب شریک هستند.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام «حجت گنابادی­‌نژاد» معاون فرهنگی لشکر فاطمیون در سخنانی به تاریخچه حضور شیعیان افغانستان در مبارزه با دشمنان اهلبیت اشاره کرد. در ادامه «روح ­الله بختیاری» اولین جانباز قطع نخاع لشکر فاطمیون، خاطره ­ای از چگونگی اعزامش به سوریه و گرفتن اذن مادر برای حضور در جبهه مقاومت بیان کرد. همچنین همسر جانباز مدافع حرم «سید علی­ اصغر حسینی» قطعه شعری را در ارج نهادن به مقام همسران شهدا قرائت کرد.

در پایان این دیدار آیت‌الله علم ­الهدی از تعدادی از جانبازان مدافع حرم لشکر فاطمیون تقدیر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار