فرماندهی آمادگاه بابا عباس خرم آباد؛

مهمات خونی است در رگ ارتش / آمادگاه بابا عباس اصلی ترین آمادگاه مهماتی در دوران دفاع مقدس بود

فرماندهی آمادگاه بابا عباس خرم آباد در اشاره به اهمیت امر پشتیبانی و تجهیز رزمندگان در جبهه های جنگ، گفت: برای رزمندگان در میدان نبرد مهمات مهمتر از خوراک و پوشاک است.
کد خبر: ۲۸۷۷۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴ - 21April 2018

مهمات خونی است در رگ ارتش / آمادگاه بابا عباس اصلی ترین آمادگاه مهماتی در دوران دفاع مقدس بودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، «سرهنگ هاشم کلانتری» صبح امروز در جلسه هماهنگی تدوین دانشنامه دفاع مقدس لرستان که در سالن اجتماعات اداره کل حفظ آثار لرستان با حضور مدیرکل و کارکنان این اداره کل برگزار شد ، ضمن اشاره به فعالیت های آمادگاه بابا عباس خرم آباد در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: آمادگاه بابا عباس اصلی ترین آمادگاه مهماتی در دوران دفاع مقدس بود .

وی خاطرنشان کرد: آمادگاه دو کوه اندیمشک در اوایل جنگ مورد حمله ی نیروهای بعث عراق قرار گرفت و خرم آباد به دلیل نزدیک بودن به جبهه جنوب غرب وظیفه تامین مهمات را برعهده داشت.

فرماندهی آمادگاه بابا عباس افزود: در اشاره به اهمیت امر پشتیبانی و تجهیز رزمندگان در جبهه های جنگ، گفت: برای رزمندگان در میدان نبرد مهمات مهمتر از خوراک و پوشاک است چرا که  مهمات خونی است در رگ ارتش و نیروهای مسلح که بدون آن حیات مقدور نیست.

وی رساندن سالم و بموقع مهمات با تاکتیک های خاص را به رزمندگان از جلمه فعالیت های این آمادگاه در زمان جنگ عنوان کرد و افزود: مهمات همچون موجود زنده ایی است که باید پایش شود تا عمرش از دست نرود، همانند تانکی که اگر مهمات نداشته باشد مانند یک تخته سنگ است .

وی موفقیت عملیات ها را در گرو مهمات بیان کرد و گفت : در زمان جنگ مهمات باید تست میشد تا سالم به دست رزمندگان برسد، سربازان و مردم عاشقانه و با تمام وجود پا به پای ما تلاش می کردند و مهمات را از نظر فعال و غیر فعال بودن چک میکردند و الحمدلله هیچگونه تاخیری در رساندن مهمات به جبهه نداشتند.

سرهنگ هاشم کلانتری در خصوص تهیه و تدوین دانشنامه دفاع مقدس گفت : تهیه ی این دانشنامه یک فعالیت مقدس و مبارک است که باید به نحو احسنت به انجام برسد، یک دینی است که باید آنرا ادا کنیم و ما در این خصوص یک نماینده به بنیاد معرفی کرده ایم و از عزیزانی که بازنشست شده اند دعوت کرده ایم تا اطلاعاتی را که در زمان جنگ دارند جمع آوری کنیم و به بنیاد حفظ آثار تحویل دهیم.

 در ادامه این جلسه «سرهنگ حجت الله ناصرپور» در خصوص دانشنامه دفاع مقدس گفت : دفاع مقدس یک موضوع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است و بیانگر تاریخ  نسلی است که با جوشش خونشان از این انقلاب پاسداری و حفاظت کردند.

مدیر کل حفظ آثار لرستان حفظ، نشر، ترویج و انتقال این مفاهیم و ارزش ها را به عهده بنیاد حفظ آثار دانسته و تاکید داشت: انتقال این ارزش ها برای  بقا و پایداری نظام جمهوری اسلامی از نسلی به نسل های آینده ضروری است .

وی در پایان در توصیف اهمیت تدوین دانشنامه دفاع مقدس لرستان، گفت: این دانشنامه یک دایرة المعارف فرهنگ ساز برای آحاد جامعه است و نوشته ای مکتوب برای نسل ها ست که بدون نیاز به کلاس و دانشگاه رفتن از تاثیرات تربیتی آن بهره مند می شوند.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲
شاهین اسمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
0
0
با سلام
یه راهنمایی میخاستم بدونم امادگاه بابا عباس خرم اباد جز مناطق جنگی محسوب میشه؟کسایی که اون موقع اونجا خدمت کردن میتونن کارت ایثار یا کسری خدمت بگیرن؟ممنون میشم جواب بدید
پورصفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
سلام منم همین سوال بالایی رو میخواستم جوابشو بفهمم که امادگاه بابا عباس جز مناطق جنگی یا عملیاتی محسوب میشه ممنون اگه جواب بدین
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار