امیر سیاری:

نقش موثر شهیدان قرنی و صیاد شیرازی در انقلاب و جنگ/ ایران به یک قدرت جهانی تبدیل شده‌ است

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: امروز ما به یک قدرت منطقه‌ای و جهانی تبدیل شده‌ایم و همچنین با وجود حضور در منطقه‌ای ناامن، کشوری امن داریم که همه این‌ها به برکت خون شهداست.
کد خبر: ۲۸۷۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۷ - 21April 2018

باید راه شهدا را با قدرت ادامه دهیمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده و رئیس ستاد ارتش در همایش مردمی «شرح فراق» ویژه بزرگداشت شهیدان سپهبد محمد ولی قرنی و سپهبد علی صیاد شیرازی که عصر امروز (شنبه) در تالار وحدت برگزار شد، اظهار داشت: این دو شهید بزرگوار در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نقش بسیار مهمی داشتند و هر دو شهید، شهید ترور هستند.

وی ادامه داد: دشمنان ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همه اقدامات را برای مقابله با انقلاب اسلامی انجام دادند و شهدا برای خنثی‌سازی توطئه‌ها و دشمنی‌ها جان خود را فدا کردند.

امیر سیاری با بیان اینکه همه‌ی داشته‌های خود را مدیون خون شهدا هستیم، تصریح کرد: جایگاه امروز ایران در سطح منطقه و جهان به برکت خون شهداست. امروز ما به یک قدرت منطقه‌ای و جهانی تبدیل شده‌ایم و همچنین با وجود حضور در منطقه‌ای ناامن، کشوری امن داریم که همه این‌ها به برکت خون شهداست.

وی جوانان را مخاطب قرار داد و گفت: باید جایگاه ویژه‌ای را که امروز در جهان داریم، حفظ کنیم و آن را ارتقاء ببخشیم و با افزایش توان بازدارندگی خود به همگان نشان دهیم که توانایی مقابله با هر تهدیدی را داریم.

امیر سیاری مهمترین عنصر قدرت‌ساز و عامل بازدارندگی در مقابل دشمنان را نیروی انسانی انقلابی دانست و افزود: امروز هر تجهیزاتی را لازم داشته باشیم در داخل کشور و به وسیله جوانان ولایت‌مدار و شهادت‌طلب تولید می‌کنیم. به واسطه وجود همین انسان‌های ولایی و شهادت‌طلب است که حرف حق می‌زنیم و در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی می‌ایستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر می‌خواهیم همچنان قدرتمندانه پیش برویم، باید راه شهدا را با قدرت ادامه دهیم؛ زیرا دشمنان انقلاب اسلامی، مخالف استقلال و پیشرفت ما هستند و به همین دلیل همواره در سطح منطقه دست به توطئه می‌زنند.

امیر سیاری شناخت شهدا را برای همه افراد جامعه بویژه جوانان بسیار مهم دانست و گفت: باید ویژگی شهدا و روش زندگی آن‌ها را در کتاب‌ها بیاوریم و اطمینان داشته باشیم که اگر راه شهدا را برویم، قطعا موفق می‌شویم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش تصریح کرد: ما امروز در معادلات منطقه‌ای اثرگذار هستیم و بدون حضور ما کاری در منطقه صورت نخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ما باید جایگاه و افتخار و بالندگی نظام را حفظ کنیم و ارتقا ببخشیم، افزود: باید آن‌قدر قدرت به دست آوریم که هیچ کشوری جرات تجاوز را به ما نداشته باشد؛ لذا باید در حوزه قدرت‌سازی فعالیت و بازدارندگی لازم را ایجاد کنیم تا هر کس بخواهد تعرضی به ما داشته باشد، همچون گذشته با پاسخ سختی مواجه شود.

دریادار سیاری تصریح کرد: مهمترین عنصر در بازدارندگی و ارتقای توان دفاعی ما نیروی انسانی و بُعد تجهیزاتی ما است و امروز در حوزه تجهیزات، نگاه ما به درون است. ما تجهیزات مورد نیاز خود را در داخل توسط نیروی انسانی کارآمد، مومن، متخصص و خلاق می‌سازیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار