امام‌جمعه قم:

نجات جهان اسلام درگرو بازگشت به آموزه‌های قرآنی است

امام‌جمعه قم با انتقاد از دوری امت اسلام از آموزه‌های نجات‌بخش قران کریم گفت: اگر مراکز دینی و مدارس حوزوی با منطق جامع در محضر قرآن کریم حضور پیدا کنند بسیاری از دردها و مشکلات جهان اسلام قابل‌حل شدن است.
کد خبر: ۲۸۷۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱ - 21April 2018

نجات جهان اسلام درگرو بازگشت به آموزه‌های قرآنی استبه گزارش دفاع پرس از قم، آیت‌الله علی‌رضا اعرافی عصر امروز در افتتاحیه  دومین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه طلاب که در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد، با اشاره به اهمیت همگرایی در بین امت‌های اسلامی اظهار داشت: باید روح همگرایی و وحدت بین امت‌های اسلامی با توجه به آموزه‌های قرآنی همواره تقویت و بیشتر شود.

وی با انتقاد از دوری امت اسلام از آموزه‌های نجات‌بخش قران کریم افزود: اگر مراکز دینی و مدارس حوزوی با منطق جامع در محضر قرآن کریم حضور پیدا کنند بسیاری از دردها و مشکلات جهان اسلام قابل‌حل شدن است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تأکید بر اهمیت مسئله وحدت بین امت‌های اسلامی گفت: مسابقات قرآنی باید در مسیری حرکت کنند که سبب تعامل بیشتر بین امت‌های اسلامی و کاستن از دردها و مشکلات جهان اسلام شوند.

آیت‌الله اعرافی بابیان نتایج و انتظارات موجود از برگزاری مسابقات قرآنی عنوان کرد: انتظار می‌رود مسابقات قرآنی عرصه‌های نوینی در جهت توسعه دانش‌های قرآن و تفسیر قران کریم ایجاد کنند.

امام‌جمعه قم ادامه داد: باید مسابقات قرانی به محلی برای خلق و ایجاد ایده‌های نوین و جدیدی در مسائل مختلف قرآنی و اجتماعی تبدیل شود، باید سلیقه‌ها و باورهای مختلف علمی در مسابقات قرآنی امکان حضور پیدا کنند.

آیت‌الله اعرافی با تأکید بر اهمیت استقبال از ایده‌های نو در برگزاری مسابقات قرانی خاطرنشان کرد:  در مسیر برگزاری مسابقات قرآنی باید از ایده‌های نو و جدید در حوزه مباحث قرآنی استقبال کرد و در این مسیر حمایت‌های لازم از پژوهشگران قرآنی انجام شود.

وی بابیان آموزه‌های تمدن ساز قرآن کریم تصریح کرد: قرآن زمانی که نازل شد سبب پیشگام شدن اسلام در دانش، پیشرفت و تمدن شد، راه نجات جهان اسلام بازگشت به آموزه‌های اصلی قرآن است، باید از آموزه‌های قرآن کریم در راستای تمدن سازی و همگرایی بین امت‌های اسلامی استفاده کرد.

امام‌جمعه قم دوری از قرآن را عامل اصلی در مشکلات و دردهای جوامع اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: عامل و علت اصلی تمام مشکلات جوامع اسلامی در زمان کنونی به دلیل دور شدن عامه امت‌های اسلامی از آموزه‌ها و دستورات قرآنی است، باید نگاه راهبردی نزدیک شدن به قرآن و نزدیکی بین امت‌های اسلامی را در مسابقات و همایش‌های مختلف قرآنی دنبال پی‌جویی کرد.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به محورهای مسابقات قرآن در دوره‌های قبل ادامه داد: در مسابقات قرآنی سال‌های گذشته بیش از 25 بیان‌شده که باید در قالب یک سند راهبردی جامع وارد عرصه‌های اجرایی و عملیاتی شدن شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها