فرمانده سپاه قم:

سامانه ۱۱۴ سپاه برای گزارش موارد مشکوک راه‌اندازی شد

فرمانده سپاه قم با تأکید بر افتتاح سامانه ۱۱۴ سپاه گفت: آثار نفوذ در عرصه‌های مختلف کشور مشهود است.
کد خبر: ۲۸۷۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۶ - 21April 2018

سامانه ۱۱۴ سپاه برای گزارش موارد مشکوک راه‌اندازی شدبه گزارش دفاع پرس از قم، غلامرضا احمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به رویکردهای فرهنگی و عمرانی سپاه قم، اظهار داشت: رویکرد سپاه بعد از پایان جنگ تحمیلی تغییر کرده و جنبه‌ای فرهنگی و عمرانی به خود گرفته است.

وی با تأکید بر توسعه و پیشرفت توان نظامی سپاه بعد از جنگ تحمیلی افزود: آمادگی نیروی سپاه برای واکنش سریع و 5 دقیقه‌ای در تمام عرصه‌های زمینی، هوایی و دریایی بعد از دوران دفاع مقدس حفظ و تقویت‌شده است.

 فرمانده سپاه قم با اشاره به رویکرد فرهنگی سپاه قم بعد از دوران جنگ تحمیلی گفت: ورود به برنامه‌ها و عرصه‌های فرهنگی از جمله مهم‌ترین رویکردهای سپاه بعد از جنگ هشت‌ساله بوده که دراین‌بین برگزاری اردوهای راهیان نور، طرح‌های صالحین، نهضت روشنگری و اردوهای جهادی ازجمله اقدامات صورت گرفته بر مبنای این رویکرد فرهنگی بوده است.

احمدی با اشاره به جایگاه بسیج در سازمان سپاه عنوان کرد: وجود بیش از 36 هزار دانش‌آموز شهید و  6 هزار شهید مردمی استان قم  ازجمله کارکردهای مهم بسیج مردمی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بوده است.

وی با بیان رویکرد تربیتی سپاه قم در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های ورزشی و فرهنگی ابراز کرد: ورزش در سپاه علاوه بر جنبه‌های تقویتی، نشاط و شادابی لایه‌های تربیتی و معنوی داشته که تلاش می‌کند تا جوانان را در شبیخون فرهنگی و در قتلگاه فضای مجازی مصون و سلامت دارد.

فرمانده سپاه قم خاطر ابراز کرد: بیش از 80 درصد سازمان سپاه امروز توسط بدنه بسیج مردمی اداره می‌شود، باید کاری کنیم تا تفکر بسیجی در بین مردم و جوانان رسوخ کرده و در برابر تهاجمات فرهنگی دشمن قدرت پاسخگویی لازم داشته باشد.

احمدی اهمیت فضای مجازی را موردتوجه قرارداد و تأکید کرد: سپاه قم در استان قرارگاه فضای داشته چراکه برای دفاع در جنگ نرم باید قرارگاه ویژه‌ای تشکیل داده و در برابر تهاجمات فرهنگی و نرم دشمن هوشیار بود، باید علاوه بر دفاع در قرارگاه فضای مجازی قدرت تهاجم و حمله در برابر شبهات و اقدامات دشمنان نیز انجام داد.

وی با اشاره به فعالیت‌های سپاه قم در حوزه سازندگی عنوان کرد: حیطه سازندگی سپاه امروز همراه با هجمه‌های سنگین تخریب و سم‌پاشی است، عمده پروژه‌ها و فعالیت‌های بزرگ اقتصادی کشور امروز به همت قرارگاه‌های سازندگی سپاه در حال انجام است، سپاه 34 هزار میلیارد تومان بدهی معوقه دولتی در قبال کارهای انجام داده در کشور دارد که امید می‌رود دولت این هزینه‌های صرف شده را به سپاه تخصیص دهد.

فرمانده سپاه قم افزود: دهستان قمرود یکی از نقاط استان بوده که مسئولیت اشتغال، عمران و خدماتی آن به همراه کمک‌های دولتی در اختیار سپاه استان قرارگرفته است، بیش از 5 هزار نفر در دهستان قمرود سکونت دارند، بسیج سازندگی استان قم نیز در مناطق محروم و کم برخوردار کشور مشغول فعالیت‌های آبادی و عمرانی است.

احمدی با مقایسه وضعیت پیشرفت و توسعه کشور در قبل و بعد از دفاع مقدس تأکید کرد: وضعیت کشور ازنظر فنّاوری و پیشرفت به‌هیچ‌وجه قابل‌مقایسه و تصور بازمان دوران دفاع مقدس نیست، امروز توان نظامی سپاه به حدی بوده که می‌تواند در برابر هرگونه مداخله جویی اقدامات سرکوبگرانه را انجام دهد.

وی با تأکید بر افتتاح سامانه 114 سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: آثار نفوذ در عرصه‌های مختلف کشور مشهود بوده و جنگ اطلاعاتی در این زمینه کاملاً در جریان است، این سامانه برای ایجاد جامع اطلاعاتی در بین مؤمنین و مردم شریف قم ایجادشده تا هرگونه مورد مشکوک را به این سامانه گزارش دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار