مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی عنوان کرد؛

ضرورت توجه بیشتر به جریان حادثه طبس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: باید به جریان حادثه طبس بیشتر پرداخته شود.
کد خبر: ۲۸۷۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱ - 22April 2018

توجه بیشتر به جریان حادثه طبسبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بجنورد، سرهنگ «احیاءمحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی در جلسه ستاد گرامیداشت 5 اردیبهشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در صحرای طبس به بیان اتفاقات این حادثه و فعالیت های محرمانه آمریکا پرداخت و اظهار داشت: هر یک از ما باید تاریخ جمهوری اسلامی ایران و اتفاقاتی که در این کشور رخ داده را مورد مطالعه قرار دهیم و از این حوادث درس بگیریم.

وی عنوان کرد: در جریان حادثه طبس، آمریکا قصد داشت با 8 چرخبال، 3 هواپیمای باربری پیشرفته و 132 نظامی، عملیات آزادسازی گروگان‌ها را انجام دهد و کماندوهای خود را در صحرای طبس مستقر کند که حتی با برخی افراد از جمله بنی صدر فرمانده کل نیروهای مسلح وقت نیز هماهنگی‌هایی صورت گرفته بود که شن های طبس مامور شدند و دسیسه بزرگ آمریکا با شکست مواجه شد.

امیری با اشاره به اینکه جریان حادثه طبس در کشور مغفول مانده است گفت: باید برای این جریان برنامه‌هایی جهت آگاهی مردم به خصوص جوانان برگزار کنیم و امسال نیز بنا داریم این روز را با کمک دیگر دستگاه ها به طور گسترده در استان برگزار کنیم که رسانه‌ها نیز در جهت اطلاع رسانی مردم می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی افزود: برای این روز بیانیه‌هایی را در نماز جمعه خواهیم داشت و در مساجد، آموزش و پرورش، دانشگاه، محافل و مجالس راویانی را برای بحث روایتگری حادثه طبس اعزام خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به روز جانباز گفت: یکی از وظایف ما در این روزها ضمن دیدار با جانبازان و تشکر از آنان، الگوگیری از این افراد است که از بهترین سرمایه دنیوی یعنی جانشان گذشتند تا ما امروز در امنیت و آرامش باشیم.

حاضرین در جلسه ضمن اشاره به ساخت تعداد پایین فیلم به مناسبت حادثه طبس تاکید بر این داشتند که این جریان حادثه مهمی است و نیازمند ساختن فیلم، تله فیلم و مستند در این خصوص است.

همچنین حوزه هنری در خصوص نمایش کاریکاتورهای نفوذ در فضاسازی‌های شهری، دانشگاه فرهنگیان در خصوص برگزاری کارگاه آموزشی، شهرداری در خصوص فضاسازی شهری، صداوسیما در خصوص پوشش برنامه‌‌ها و برگزاری برنامه‌هایی با موضوع حادثه طبس و دیگر افراد حاضر در جلسه نیز به نوبه خود در برگزاری هر چه بهتر گرامیداشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران اسلامی در صحرای طبس اعلام همکاری کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار