جزئیات جدید از تیراندازی در کاخ پادشاه سعودی/ توضیح پلیس ریاض درباره حادثه شب گذشته

برخی منابع شب گذشته اخباری از تیراندازی در نزدیکی کاخ پادشاهی عربستان سعودی مخابره کردند که پلیس ریاض اعلام کرده تیراندازی به خاطر به پرواز درآمدن پهپاد تفریحی بود.
کد خبر: ۲۸۷۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴ - 22April 2018

جزئیات جدید از تیراندازی در کاخ پادشاه سعودی/ توضیح پلیس ریاض درباره حادثه تیراندازیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، برخی منابع شنبه شب اخباری از تیراندازی در نزدیکی کاخ پادشاهی عربستان سعودی مخابره کردند.

بر اساس این گزارش، کلیه دسترسی‌های رسانه‌ای رسمی و غیر رسمی سعودی به این محل‌ها بسته شده بود و طی تماسی به آنها تاکید شده بود که منتظر خبر و بیانیه رسمی دیوان ملکی بمانند؛ اما از طریق اینترنت برخی شهروندان در اطراف دیواره‌های کاخ و محلات اطراف تصاویری به بیرون منتقل کرده بودند.

گفته می‌شود به محض آغاز درگیری‌ها محمد بن سلمان ولیعهد و خود سلمان شاه عربستان از محل خارج شده و کاخ‌هایشان هم در سه لایه به محاصره کامل نیروهای ویژه و زره پوش‌های مجهز به تسلیحات سنگین در آمده بود.

همچنین منابع وابسته به معارضان سعودی در خبری که مورد تأیید قرار نگرفته اعلام کردند که یک افسر ارشد نیروی زمینی عربستان سعودی با هویت مشخص احتمالا برای کودتا و قتل شاه و ولیعهد تلاش کرده است.

در همین خصوص سخنگوی رسمی پلیس ریاض اعلام کرد: پلیس ساعت ۱۹:۵۰ روز شنبه به وقت محلی به پرواز درآمدن یک هواپیمای کوچک بی‌سیم تفریحی را در محله الخزامی ریاض رصد کرده است. محل برخاستن این پهپاد مشخص نیست.

وی ادامه داد: یک هواپیمای بدون سرنشین تفریحی بدون مجوز در این منطقه در حال پرواز بوده و نیروهای امنیتی مطابق با دستوراتی که گرفته‌اند، در این زمینه اقدام کرده‌اند.

اما فعالان رسانه‌ای سعودی روایت رسمی از قضیه تیراندازی در داخل کاخ شاه و ولیعهد سعودی را که مدعی هستند حادثه امشب تیراندازی به سمت یک پهپاد بوده است، زیر سوال بردند.

این فعالان اعلام کردند که تصاویر منتشر شده هیچ‌گونه تیراندازی هوایی و به سمت پهپاد را نشان نمی‌دهد؛ بلکه درگیری‌ها بر روی زمین جریان داشته و تیراندازی به سمت هوا وجود نداشته است.

العربیه و الجزیره با تاخیر چند ساعته از تیراندازی پلیس در منطقه «حی الخزامی» به سمت پهپاد تفریحی خبر دادند.

رویترز هم به نقل از مقام‌های سعودی افزود: پهپاد یادشده با تیراندازی نیروهای امنیتی کاخ سلطنتی ساقط شده است.

براساس گزارش خبرگزاری عربستان، مقام‌های سعودی در حال انجام بررسی‌های لازم درباره وضعیت به وجود آمده هستند.

انتهای پیام/ 411

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار