گودرزی در گفت‌و‌گو با دفاع پرس عنوان کرد؛

درخواست آمریکا از اتحادیه اروپا برای خروج از برجام

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای اروپایی بر سر ادامه برجام اتفاق نظر دارند، گفت: آمریکایی‌ها علی‌رغم مشی اروپایی‌ها، برای خروج از قرارداد برجام از آنها طلب کمک کرده‌اند.
کد خبر: ۲۸۷۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱ - 22April 2018

/«مسعود گودرزی» عضو کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم شهرستان ممسنی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، مواضع رئیس جمهور آمریکا در خصوص توافق بین‌المللی برجام را نامشخص خواند و اظهار داشت: در حالی‌که کشورهای اروپایی خواستار به ثمر رسیدن برجام هستند، رئیس جمهور آمریکا از اتحادیه اروپا طلب کمک کرده است که برای خروج این کشور از این قرارداد تدابیری بیاندیشند.

این نماینده خانه ملت برجام را پل ارتباطی میان ایران و کشورهای اروپایی دانست و افزود: به‌نتیجه رسیدن این قرارداد بهبود روابط میان جمهوری اسلامی با سایر کشورهای اروپایی را به ارمغان می‌آورد؛ لذا فراهم کردن شرایط اقتصادی مناسب کشور در گرو از بین رفتن تمام تحریم‌های ظالمانه‌ای است که آمریکایی‌ها در حق کشور ما روا داشته‌اند.

گودرزی با بیان اینکه دنیای امروز دنیای مذاکرات و تبادل نظرهاست، گفت: نه‌تنها آمریکا بلکه هیچ کشور دیگری نباید در راه تحقق قرارداد برجام مانع‌تراشی کند، با نقض این قرارداد بیشترین خسارت متحمل آمریکا خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان ممسنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره پایبندی ایران نسبت به برجام خاطرنشان کرد: کشور ما برای اثبات حسن نیت و تحقق اهدافی که از نتیجه دادن برجام حاصل می‌شود، با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری صد در صدی داشت و این همکاری تا زمانی‌که هیچ خدشه‌ای متوجه این قرارداد از سوی آمریکایی‌ها نشود، ادامه دارد.

گودرزی با تاکید بر اینکه ترامپ در قبال انجام تعهدانش نسبت به برجام کوتاهی کرده است، گفت: رئیس جمهور و برخی نمایندگان سنای این کشور با اعمال تحریم‌های مختلف علیه کشورمان درصدد هستند تا ایران را مجبور به عقب‌نشینی و نقض برجام کنند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال  که آیا مذاکرات جمهوری اسلامی می‌تواند زمینه‌ساز گفت‌وگو در خصوص توان دفاعی کشورمان شود، گفت: توان موشکی ما در اصل قدرت بازدارنده در قبال اقدامات احتمالی دشمنان کشورمان است؛ لذا افزایش توان و قدرت نظامی ما یک ضرورت و در واقع برای تثبیت امنیت کشور است و ما برای امنیت ایران با هیچ کشوری مذاکره نمی‌کنیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار