هم‌پیمانان آمریکا در سوریه به جان هم افتادند

شورای عربی عشایر مناطق «الجزیره و فرات» از آمریکا و روسیه خواست برای توقف درگیری میان نیرو‌های «سوریه دموکراتیک» و نیرو‌های وابسته به جریان الغد (نیرو‌های مخالف سوری) مداخله کنند.
کد خبر: ۲۸۷۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱ - 05May 2018

هم‌پیمانان آمریکا در شرق سوریه به جان هم افتادندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری آلمان، شورای عربی عشایر الجزیره و فرات در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیرو‌های «سوریه دموکراتیک» تهدید خود را درباره حمله شدیدی که نیرو‌های نخبه وابسته به جریان «الغد» به رهبری احمد الجربا رئیس سابق ائتلاف مخالفان سوریه با آن مقابله کردند، اجرایی کردند. ما نیرو‌های سوریه دموکراتیک را مسؤول این اقدام خطرناک که موجب ایجاد فتنه و ریخته شدن خون مردم خواهد شد، می‌دانیم.

این شورا از گروه‌های فعال و در رأس آن آمریکا و روسیه خواست برای توقف این درگیری‌ها وارد عمل شوند.

یکی از رهبران شورای عربی اعلام کرد که دلیل حمله، درخواست نیرو‌های «سوریه دموکراتیک» از نیرو‌های الغد برای تحویل سلاحشان و تهدید به حمله هوایی از جانب ائتلاف آمریکایی است.

وی گفت که حدود 50 عضو نیرو‌های سوریه دموکراتیک به منزل یکی از رهبران نیرو‌های الغد در حومه شرقی دیرالزور حمله کرده و از او خواستند سلاحش را تحویل بدهد.

این عضو شورای عربی گفت که دلیل اصلی اختلافات این است که یگان‌های کرد با حضور هرگونه گروه عربی در این منطقه مخالفند.

نیرو‌های ویژه جریان الغد در عملیات آزادی استان رقه در کنار نیرو‌های سوریه دموکراتیک جنگیدند و بیش از یک بار درگیری‌هایی میان این 2 در استان‌های حسکه و دیرالزور رخ داد.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار