امیر قربانی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

پشتیبانی عملیاتی هوانیروز از قرارگاه‌های ارتش و سپاه در نقاط مرزی/ بازآماد 60 فروند بالگرد در یک سال/ در تمامی ماموریت‌های مقابله با معاندین حضور داریم

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: هوانیروز همواره در پشتیبانی از قرارگاه‌های ارتش و سپاه حضور مستمر داشته و در تمامی ماموریت‌های مقابله با گروهک‌های معاند بنا به دستور سلسله‌مراتب فرماندهی در شرق و غرب کشور حاضر شده و کار پشتیبانی را انجام می‌دهد.
کد خبر: ۲۸۷۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳ - 22April 2018

بازآماد 60 فروند بالگرد در یکسال/ در تمامی ماموریت‌های مقابله با معاندین حضور داریم/ پشتیبانی مستمر از قرارگاههای ارتش و سپاهامیر سرتیپ دوم خلبان «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با اشاره به اهمیت ارتقای توان بالگردی در مقابله با تهدیدات پیشِ رو اظهار داشت: به حمدالله هوانیروز در سال جاری به لحاظ توان رزمی و قدرت بازدارندگی رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است که اگر بخواهیم در این رابطه مقایسه‌ای داشته باشیم، باید عنوان کرد که ارتقای توان رزمی بالگردهای ما در مقایسه با کشورهای منطقه، کم‌نظیر بوده است.

وی افزود: این رشد و پیشرفت را مدیون حمایت‌های بی‌دریغ فرمانده محترم نیروی زمینی و همچنین تلاش‌های مستمر کادر فنی مهندسی و پشتیبانی هوانیروز هستیم.

امیر قربانی با اشاره به دستاوردهای هوانیروز در عرصه‌های مختلف عنوان کرد: ما پیش از این یک سری دستاورد و پیشرفت‌هایی را به دست آورده بودیم که در سال جاری با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سعی در ارتقای این دستاوردها و افزایش توانمندی‌ها نمودیم، به طوری که این پروژه ها را از مرحله تست به مراحل تولید و رده عملیاتی رساندیم.

وی با بیان اینکه موشک شفق یکی از مهمترین سامان‌های موشکی بوده که ما توانستیم آن را آزموده و ارتقا دهیم، افزود: این موشک هوشمند ضد زره، نوعی موشک هوشمند کاملا بومی است که بین 8 تا 12 کیلومتر برد مسافت دارد و به صورت فایر فورگت عمل می کند. توانمندی این موشک به نحوی است که می تواند در جنگ‌های ناهمتراز و نیابتی برای ما کارساز و راهگشا باشد.

«موشک شفق» را شخصا شلیک کردم

فرمانده هوانیروز با اشاره به قابلیت‌های این موشک در انهدام اهداف زرهی گفت: بنده شخصا این موشک را تست کرده و از قابلیت های آن اطلاع دارم و باید بگویم این موشک با کمترین هزینه در مرحله تولید قرار گرفته است.

پرواز 60 الی 70 ساعته خلبانان با سامانه دید در شب

وی در ادامه گفت: از دیگر دستاوردهای این یگان بهره برداری از سامانه‌های دید در شب جهت ارتقای توان عملیاتی هوانیروز در تمامی ساعات شبانه روزی است که این مزیت در واقع یکی از ضروریات ما در حوزه بالگردی است. خوشبختانه در سال گذشته توانستیم با کمک صنایع داخلی کشور این سامانه را عملیاتی کنیم. به طوری که برخی از خلبانان توانستند با این سامانه ها چیزی حدود 60 الی 70 ساعت پروازی را در شب با موفقیت انجام دهند.

امیر قربانی افزود: موضوع دیگری که از سالها قبل دنبال کرده و در سال جاری توانستیم به آن تحقق بخشیم بحث تسلیح بالگردهای ترابری به راکت اندازها و پرتابگرهای آتش در جناحین بود که از این طریق بالگردهای ترابری ما هم به نوعی قابلیت تهاجمی پیدا کردند.

وی در خصوص نوع بالگردهای تسلیح شده گفت: بنا به ضروریات و نیاز احصا شده بالگردهای 214 و 206 را به جهت احتمال درگیری مستقیم در ماموریت‌ها و همچنین به جهت افزایش ایمنی بالگرد در دفاع از خود تسلیح کردیم، البته این کار برای بالگردهای شنوک هم قابل انجام هست، اما فعلا نیازی برای این کار ندیدم.

پشتیبانی عملیاتی از قرارگاه‌های ارتش و سپاه در نقاط مختلف مرزی

فرمانده هوانیروز به ماموریت‌های یگان هواپیمایی نزاجا در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: هوانیروز همواره در پشتیبانی از قرارگاههای ارتش و سپاه حضور مستمر داشته است و در این رابطه از قرارگاههای حمزه سیدالشهدا، قرارگاه نجف و قرارگاه قدس سپاه در شرق و غرب پشتیبانی می کند، همچنین در حوزه مقابله با گروهک‌های معاند بنا به دستور سلسله مراتب فرماندهی همواره حضور یافته و کار جابه جایی نیرو و پشتیبانی آتش را انجام می‌دهد.

پشتیبانی عملیاتی از قرارگاههای ارتش و سپاه در نقاط مختلف مرزی/ بازآماد 60 فروند بالگرد در یکسال/ در تمامی ماموریت‌های مقابله با معاندین حضور داریم

در حوزه ارتش نیز در قرارگاههایی که نیروی زمینی در غرب کشور دارد نیز همواره در درگیری‌هایی که با گروهک‌های مختلف در منطقه صورت می گیرد حضور یافته و کار پشتیبانی را انجام می دهیم و حتی در مواقعی که احتیاج بوده است ماموریت  برون مرزی نیز انجام داده‌ایم.

هوانیروز همواره در همه جا حضور دارد و در حوزه رزمایش ها متناسب با تهدیدات روز برنامه ریزی کرده و کار عملیاتی را انجام می دهیم. توانستیم کار را انجام دهیم.

حضرت آقا فرمودند «هوانیروز با پروازهایش وجهه ارتش را بالا برد»

فرمانده هوانیروز در ادامه به ماموریت های غیر رزمی هوانیروز اشاره کرد و گفت: هوانیروز علاوه بر ماموریت ذاتی که دارد معمولا در هر جایی که اتفاقی برای مردم واقع شود هوانیروز به عنوان اولین نیرویی است که جهت مردم یاری و انتقال مجروحان وارد صحنه می شود.

در روز نخست زلزله کرمانشاه 900 سورتی پرواز انجام دادیم

وی در این رابطه افزود: در بحث زلزله کرمانشاه نیز هوانیروز در ساعات اولیه پس از وقوع زلزله وارد عرصه کمک‌رسانی شد و در روز نخست 900 سورتی پرواز انجام داد و بواقع همرزمان ما توانستند کاری بزرگ و رکورد بزنند. لذا این کار بسیار ارزشمند بود و توانستیم آذوقه را به مردم برسانیم و مصدومین را به مناطق امن و بیمارستانی برسانیم.

پوشش امدادی 15 استان کشور در حوزه اورژانس هوایی

امیر قربانی در ادامه با اشاره به شرفیابی خدمت مقام معظم رهبری بعد از کمک رسانی به مردم زلزله زده کرمانشاه گفت: وقتی که بعد خدمت مقام معظم رهبری شرفیاب شدیم ایشان به بنده دو بار تاکید کردند که «هوانیروز خیلی مهم است» و بعد فرمودند «شما با این پروازها وجه ارتش را خیلی بالا بردید».

وی با بیان اینکه هوانیروز در بیش از 15 استان کشور در حوزه اورژانس هوایی بحث پوشش را عهده داریم افزود: لذا هوانیروز همواره در کنار مردم بوده و امروز علاوه بر ماموریت‌های احتمالی رزمی به خدمات مردمی و امدادرسانی نیز مشغول است.

پشتیبانی عملیاتی از قرارگاههای ارتش و سپاه در نقاط مختلف مرزی/ بازآماد 60 فروند بالگرد در یکسال/ در تمامی ماموریت‌های مقابله با معاندین حضور داریم

وی سپس در خصوص بازآماد بالگردها در شرایط سخت تحریم گفت: ما به فرموده مقام معظم رهبری در شرایط تحریمی دست بر زانوی خود گذاشته و بلند شدیم و در این حوزه فقط به توان داخلی و متخصصان خودمان اتکا کردیم و توانستیم با یک همت بلند و اراده‌ای آهنین از سال گذشته تاکنون حدود 60 فروند بالگرد در انواع مختلف تهاجمی و ترابری سبک، و شناسایی و ترابری سنگین را بازآماد کرده و به رده عملیاتی برگردانیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها