نیکنام‌ حسینی‌پور:

حمایت خانه کتاب از کتاب‌های تالیفی در راستای شعر سال

مدیر عامل خانه کتاب گفت: در بحث حمایت از کالای ایرانی در زمینه صنایع فرهنگی در طرح آتی عیدانه کتاب، کتاب‌های تالیفی را بیشتر از کتاب‌های ترجمه‌ای حمایت خواهیم کرد.
کد خبر: ۲۸۷۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۹ - 22April 2018

حمایت خانه کتاب از کتاب‌های تالیفی در راستای شعر سالبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «نیکنام حسینی‌پور» مدیر عامل خانه کتاب شامگاه (یکشنبه، 2 اردیبهشت) در مراسم انتخاب پایتخت کتاب ایران که در باغ فین کاشان برگزار شد، اظهار داشت: کاشان ظرفیت فرهنگی بزرگی دارد. این شهر در حوزه فقه، شعر و ادبیات در تاریخ درخشیده که همه نشان می‌دهد این شهر ظرفیت پایتختی کتاب ایران را دارد.

وی افزود: ظرفیت نشر کاشان با توجه به فعالیت ۲۵ ناشر نشان دهند ظرفیت خوب این شهر برای توسعه کتاب است. بیش از ۱۶۰۰ کتاب در این شهر طی این سال‌ها به چاپ رسیده است. و نزدیک به هفتاد نفر از اهالی قلم ما از کاشان هستند که نشان می‌دهد ظرفیت فرهنگی و هنری برای پایتختی کتاب ایران در این شهر وجود دارد.

مدیر عامل خانه کتاب افزود: در فرایند داوری انتخاب این شهر به عنوان پایتختی کتاب ایران، نهادهای فعال غیر دولتی این شهر تاثیرگذار بود. امیدوارم سال آینده جنشن پایتختی کتاب جهان را در کاشان برگزار کنیم.

حسینی‌پور خاطرنشان کرد: طرح‌های عیدانه از ابتدا منتقدان و موافقانی داشته است. هر طرح فرهنگی نیاز به بازبینی دارد و ما با همکاری حلقه‌های نشر این طرح را تکمیل خواهیم کرد تا به توسعه فرهنگی برسیم. در طرح‌‌های عیدانه با دعوت از استان‌های کمتر برخوردار و کتابفروشی‌های موفق زمینه تبادل تجربه را برای رشد کتابفروشی‌ها را ایجاد کردیم.

وی عنوان کرد: شهرداری‌ها در ایجاد زیرساخت‌ها برای تاسیس کتابفروشی‌ها موثر هستند که امیدواریم با ثبت قوانین همسو در ایجاد این کتابخانه‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

مدیر عامل خانه کتاب بیان کرد: در بحث حمایت از کالای ایرانی در زمینه صنایع فرهنگی در طرح آتی عیدانه کتاب، کتاب‌های تالیفی را بیشتر از کتاب‌های ترجمه‌ای حمایت خواهیم کرد. خانه کتاب بحث‌ها و برنامه‌های ترویجی کتابخانه‌های شهرستان‌های کمتر برخوردار را حمایت می‌کند.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار