استاندار سمنان:

ترویج سیره امام حسین (ع) مهم‌ترین راهبرد برای مقابله با دشمن است

«سید شهاب‌الدین چاووشی» گفت: مهم‌ترین راهبرد اساسی برای مقابله با هجمه‌های دشمن، ترویج و نهادینه‌سازی سیره امام حسین (ع) و اهل‌بیت (ع) و یاران آن حضرت به‌عنوان فرهنگ عمومی در جامعه است.
کد خبر: ۲۸۸۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ - 23April 2018

سیره امام حسین(ع) و اهل‌بیت آن حضرت در جامعه ترویج شودبه گزارش دفاع پرس از سمنان، «سید شهاب‌الدین چاووشی» استاندار سمنان در جشن میلاد حضرت ابوالفضل (ع) و تجلیل از کارمندان جانباز استانداری سمنان، اظهار داشت: امروزه هجمه‌های متعددی از سوی دشمنان به ایران اسلامی وارد می‌شود.

وی نفوذ در افکار و کمرنگ جلوه دادن ارزش‌های اسلامی و انقلابی را مهم‌ترین اهداف دشمنان برشمرد و افزود: مهم‌ترین راهبرد اساسی برای مقابله با این هجمه‌ها، ترویج و نهادینه‌سازی سیره امام حسین (ع) و اهل‌بیت (ع) و یاران آن حضرت به‌عنوان فرهنگ عمومی در جامعه است.

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه استانداری سمنان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان موظف هستند نسبت به ترویج این فرهنگ اقدامات لازم را انجام دهند، افزود: امام حسین (ع) فلسفه خلقت است و اگر به دنبال الگوی تمام‌عیاری برای مکتب شیعه باشیم، باید نسبت به الگوگیری از ائمه اطهار و معصومین اهتمام بورزیم.

وی اخلاص در رفتار امام حسین (ع) و یارانش را رمز جاودانگی واقعه عاشورا دانست و گفت: رفتار جوانمردانه حضرت ابوالفضل (ع) یکی از جلوه‌های زیبای عاشورا و کربلا است و امروز با ترویج این الگو‌های رفتاری می‌توانیم گامی مؤثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی برداریم.

چاووشی صحیفه سجادیه را یک کارنامه درخشان از معرفت جامعه بشری برشمرد و اذعان کرد: اگر زیبایی‌ها و جلوه اخلاص عاشورا نبود، سخن گفتن از دین در جامعه امروز امری عبث جلوه می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه اقتدار جمهوری اسلامی ایران در جهان زبان‌زد است ابراز داشت: با این‌حال ایران همواره در معرض تهدیدات مختلف از سوی دشمنان قرار دارد و باید در این شرایط نسبت به حفظ اتحاد و برادری بین مسئولان و مردم اهتمام ویژه‌ای بورزیم.

استاندار سمنان بیان کرد: خدمت به مردم در راه دین اسلام و نزدیکی به خدا در اولویت تمام فعالیت‌های ائمه قرار داشت و باید این الگو را در رأس عملکرد خود قرار دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها