جانشین عقیدتی سیاسی ارتش:

شهدا هیبت و عظمت را برای ملت به ارمغان آوردند

جانشین عقیدتی سیاسی ارتش گفت: شهدای والامقام عزت و افتخار و سربلندی و هیبت و عظمت را برای آحاد ملت ما به ارمغان آوردند.
کد خبر: ۲۸۸۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸ - 23April 2018
شهدا هیبت و عظمت را برای ملت به ارمغان آوردندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، حجت‌‌الاسلام «احمد جلیلی‌صفت» طی سخنانی در مراسم گرامیداشت سی و نهمین سالگرد شهادت امیر سپهبد «سیدمحمدولی قرنی» در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) اظهار داشت: انسان گاهی به چنان شان و منزلت و جایگاه حقیقی می‌رسد که از ملائکه هم بالاتر می‌رود، زیرا در آن صورت است که به مقام قرب الهی متصل شده و همه چیز در برابرش حقیر می‌شود.
 
وی افزود: مقام شهادت عنوانی آسمانی است که همه معادلات و مقام‌ها و منزلت‌ها را در می‌نوردد و به هم می‌ریزد و شهدا امنیتی را در جامعه بوجود می‌آورند که زمینه ساز توفیق احاد مردم در همه زمینه‌هاست.
 
جانشین عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به حدیث «مداد العلما افضل من دماء الشهدا» تصریح کرد: حوزه علمیه قم پرورشگاه مجاهدین فی سبیل الله است و منظور از این حدیث شریف آن است که قلم و علم و عرفان و مکتب توحید است که شهید را پرورش داده، اما خود شهید از تمام وجودش عبور و آن را تسلیم خدا کرد و لذا علم و عرفان و جهاد و مکتب و... همه مدیون شهدا هستند.
 
وی همچنین حدیث دیگری را مورد اشاره قرار داد و افزود: هر کار نیک و بزرگی را احصا کنید، مقام شهادت در راه خدا از آن بالاتر و در واقع فتح قله‌های منزلت و انسانیت است.
 
جلیلی‌صفت با گرامیداشت یاد و خاطره ۶ هزار شهید استان قم و ۷۰۰ شهید ارتش در استان بیان داشت: شهید قرنی افتخار استان قم است و شهدا امروز عزت و افتخار و سربلندی و هیبت و عظمت را برای آحاد ملت ما به ارمغان آوردند.
 
وی یادآور شد: قرنی به خدا وصل بود و در زمان طاغوت و در دل طاغوتی‌ها با حوزه و مرجعیت و روحانیت بخصوص آیت‌الله نایینی ارتباط داشت و در آن زمان مقید به نماز اول وقت بود.
 
جانشین عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ارتش نخستین نیرویی بود که به امام و انقلاب اعلام وفاداری کرد و به همین جهت در اوایل پیروزی انقلاب، عده‌ای زمزمه انحلال ارتش داشتند.
 
وی همچنین با بیان خاطراتی از شهید صیاد‌شیرازی خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار حساس‌ترین جلسات عملیاتی را به خاطر نماز اول وقت، تعطیل می‌کرد و حتی در مبارزه با ضدانقلاب در سرمای کردستان، هنگام اذان منقلب می‌شد و با یاد خدا به آرامش می‌رسید.
 
جلیلی‌صفت افزود: همه این‌ها درس اخلاق عملی و درس زندگی و مبارزه با نفس است و به جهت همین خصایل اخلاقی بود که مقام معظم رهبری بر تابوت شهید صیاد شیرازی بوسه زدند.
 
وی ادامه داد: شهید قرنی‌ها و شهید صیاد‌شیرازی‌ها مقابل همه مخالفان و معاندان ایستادند، از خود گذشتند و از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم، قامت در برابر خدا خم کردند تا در مقابل دشمن قامت خم نکنیم و همه ما مدیون این‌ها هستیم.
 
جانشین عقیدتی سیاسی ارتش اضافه کرد: شهید قرنی در زمان طاغوت به اتهام براندازی و کودتا بار‌ها بازداشت شد و به زندان افتاد، اما در مقابل طاغوت ذره‌ای کوتاه نیامد و هیچگاه دست از اعتقادات و مبارزات خود برنداشت، زیرا بنده خدا و تربیت شده حوزه بود و از کسی هراس نداشت.
 
وی در پایان ابراز داشت: شهدا در میانه میدان سینه خود را در برابر دشمن سپر کردند و برای ما الگو شدند و ما باید آنان را ناظر بر اعمال خود بدانیم، زیرا در آن صورت است که همه مسائل حل می‌شود.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار