مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی:

دانش‌نامه دفاع مقدس مرجع ماندگار جنگ تحمیلی است

«مصطفی مشایخی» گفت: دانش‌نامه دفاع مقدس مرجعی ماندگار در حوزه جنگ تحمیلی و منبعی اساسی برای تمامی محققان و پژوهش‌گران و هنرمندان و نویسندگان است.
کد خبر: ۲۸۸۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹ - 23April 2018

دانشنامه دفاع مقدس مرجع ماندگار جنگ تحمیلی است

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از اراک، «مصطفی مشایخی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در نخستین کارگاه آموزشی تدوین پرونده علمی دانش‌نامه دفاع مقدس استان، با اشاره به فواید تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس، اظهار داشت: در واقع تدوین این دانش‌نامه حرکتی در راستای منویات مقام معظم رهبری است و می‌تواند به عنوان مرجع و منبعی غنی در اختیار هنرمندان، نویسندگان، محققان قرار بگیرد تا بتوانند آثار فاخر تولید کنند.

وی افزود: دانش‌نامه دفاع مقدس استان مرکزی از ۲ سال پیش فعالیت خود را در سه فاز اصلی آغاز کرد و تا به امروز 580 مدخل در سه حوزه جغرافیا، نظامی و اشخاص به ثبت رسیده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: فاز نخست، در رابطه با مداخل و موضوعاتی در حوزه دفاع مقدس است و به تبیین نقش استان مرکزی در جنگ تحمیلی می‌پردازد.

مشایخی با اشاره به فازهای بعدی دانش‌نامه دفاع مقدس استان مرکزی گفت: فاز دوم، جمع آوری پرونده‌های علمی است که شامل مجموعه مستنداتی است که درباره هر یک از مداخل باید جمع آوری شود.

وی ادامه داد: فاز سوم، بحث نگارش مقالات دانش‌نامه است که مقاله‌نویسان علمی براساس پرونده‌های علمی، آن‌چه را که باید، احصاء و استخراج می‌کنند و با قلم علمی دانش‌نامه آن را به رشته تحریر در می آورند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین هدف در برگزاری این کارگاه که بخشی از فاز دوم دانش‌نامه دفاع مقدس است، آموزش افراد مستعد و فعالان این حوزه به منظور انجام کار علمی دقیق است‌.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار